ANWB – Mijn eerste auto

ANWB – Mijn eerste auto

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ANWB
Bureau
Pickle Factory
Jaar
2010
Paginanummer
114

Doelstelling

Maak ANWB Wegenwacht Service met Jongerenvoordeel relevant bij jongeren en zorg voor aanwas van nieuwe jongeren leden.

Doelgroep

Jongeren (18 t/m 24 jaar) met een auto.

Concept

Voor alle jongeren die op zoek zijn naar een auto, hebben we de ANWB Autokoophulp ontwikkeld. De Autokoophulp helpt jongeren bij het vinden van hun ideale auto. De Autokoophulp hoef je niet te zoeken, je komt 'm vanzelf tegen op de meest logische plek voor het kopen van een auto: Marktplaats.

Media- en middelenstrategie

Door jongeren op Marktplaats te benaderen en te helpen, is de ANWB gedurende het hele aankoopproces relevant. De Autokoophulp biedt ANWB de mogelijkheid tot een continue dialoog met een versplinterde doelgroep zonder dat daarvoor iedere keer opnieuw media ingezet wordt. Voor het aanjagen van traffic naar de Autokoophulp is targeted online advertising op Marktplaats ingezet in combinatie met een radiocommercial. De campagne heeft 18% meer nieuwe jongerenleden opgeleverd dan een vergelijkbare campagne in 2009.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken