ANWB Fietsverlichtingsactie

ANWB Fietsverlichtingsactie

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ANWB
Bureau
YUNE B.V.
Jaar
2019
Paginanummer
106

Nominatie 2019

Doelstelling

Autoriteitspositie van ANWB op het thema verkeersveiligheid vergroten. Gedragsverandering stimuleren onder risicogroepen via het empoweren van onze 4,6 miljoen leden, vrijwilligers en andere influencers.

Doelgroep

ANWB-leden en niet-leden (m/v, 25-65 jaar) en de grootste risicogroepen (jongeren 18-25 jaar).

Merkomschrijving

De ANWB zet zich in om het verkeer in Nederland veiliger te maken.

Concept

Iedereen weet wel dat het gevaarlijk is om zonder licht te fietsen, maar toch voert zo een derde van de Nederlanders geen goede fietsverlichting. En dat terwijl dit de kans op een aanrijding met 20% verkleint. Goed idee dus, die fietslamp. Maar dan moet je hem wel áánzetten. Daarom komt de ANWB met de tagactie 'Zet je licht aan!

Media- en middelenstrategie

Gedragsinterventie met bewustwordingscampagne, leden en diverse partners betrekken, inzet (D)OOH, impactvolle lokale guerilla-acties (vertaald naar social video), user generated content via de actie 'tag de tag' (#zetjelichtaan).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken