ANWB Betrokken

ANWB Betrokken

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ANWB
Bureau
Fresh Bridge
Jaar
2018
Paginanummer
356

Doelstelling

Ga van verschillende kleine losse maatschappelijke initiatieven die ANWB al jarenlang doet naar een emotioneel, verenigd en zichtbare campagne die zorgt voor participatie en betrokkenheid.

Doelgroep

Primair: ANWB leden 30-65

Merkomschrijving

ANWB zet zich met maatschappelijke projecten in voor de bewegingsvrijheid van jong en oud.

Concept

ANWB had verschillende maatschappelijke initiatieven die beperkt zichtbaar waren. We hebben de initiatieven verbonden door te focussen op: saamhorigheid en empowerment. Elk initiatief heeft een sterk emotioneel verhaal; kinderen in armoede van een fiets voorzien of minder mobiele ouderen vervoeren. Deze emotie vormde de basis storyline waarin we échte mensen met échte verhalen centraal stelden. Daarna gaven we extra informatie om de grootte van het probleem kenbaar te maken om vervolgens mensen aan te zetten tot actie.

Media- en middelenstrategie

Voor effectief bereik en participatie is gekozen voor social media met doorvertaling naar de ANWB Kampioen, online, e-mail en ANWB netwerken. Meer dan 10.000 vrijwilligers geactiveerd en er is een bereik van 5,5 mln gerealiseerd. ANWB Betrokken is ook later meegenomen in de ANWB Merkcampagne.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken