ANWB Betrokken

ANWB / Fresh Bridge

Bekijk deze campagne op pagina 356 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ANWB
Bureau
Fresh Bridge
Account
Thijs Komen
Copy
Fresh Bridge, ANWB, Achtung
Art
Fresh Bridge, ANWB, Achtung
Strateeg
Roderick Cremers, Chris Derksen
Opdrachtgever
Thijs Komen
Film/Productiemaatschappij
Fresh Bridge, Achtung
Editor
Fresh Bridge, Achtung, ANWB
Muziek
Fresh Bridge, Achtung
RTV-producer
Fresh Bridge, Achtung
Fotografie
Fresh Bridge, Achtung, ANWB
Illustraties
Fresh Bridge, ANWB
In samenwerking met
Achtung, ANWB
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANWB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fresh Bridge
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Ga van verschillende kleine losse maatschappelijke initiatieven die ANWB al jarenlang doet naar een emotioneel, verenigd en zichtbare campagne die zorgt voor participatie en betrokkenheid.

Doelgroep

Primair: ANWB leden 30-65

Strategie/Concept

ANWB had verschillende maatschappelijke initiatieven die beperkt zichtbaar waren. We hebben de initiatieven verbonden door te focussen op: saamhorigheid en empowerment. Elk initiatief heeft een sterk emotioneel verhaal; kinderen in armoede van een fiets voorzien of minder mobiele ouderen vervoeren. Deze emotie vormde de basis storyline waarin we échte mensen met échte verhalen centraal stelden. Daarna gaven we extra informatie om de grootte van het probleem kenbaar te maken om vervolgens mensen aan te zetten tot actie.

Media- en middelenstrategie

Voor effectief bereik en participatie is gekozen voor social media met doorvertaling naar de ANWB Kampioen, online, e-mail en ANWB netwerken. Meer dan 10.000 vrijwilligers geactiveerd en er is een bereik van 5,5 mln gerealiseerd. ANWB Betrokken is ook later meegenomen in de ANWB Merkcampagne.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen