Amsterdamse Industriestad

Amsterdamse Industriestad

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Amsterdam Industriestad
Bureau
Lemon scented tea
Jaar
2006
Paginanummer
54

Doelstelling

Primair: Verbeteren van het imago van de Amsterdamse Industrie. Secundair: Het aantrekkelijk maken van de industrie voor jonge toekomstige werknemers.

Doelgroep

Primair: Alle Amsterdammers. Specifiek: jongeren tussen de 15 en 30 jaar.

Concept

De Amsterdamse industrie wordt door de meeste mensen geassocieerd met vrachtwagens, smeer, loodsen, fabrieken en mannen in overalls. Niet echt sexy. We wilden een andere kant laten zien. Vertellen over de creativiteit en inspiratie dat aan elk productieproces vooraf gaat. Om dit idee te communiceren, is er gebruik gemaakt van een ‘blueprint’ van een futuristisch product. Een ‘blueprint’ is waar dromen en denken samenkomen, voordat er gestart kan worden met de productie. De heading ‘de dromen van vandaag zijn de producten van morgen’ onderstreept de relevantie van de industrie in ons dagelijks leven.

Media- en middelenstrategie

-Outdoor onderhoudscampagne -Continue webpresence -Toekomstig TVprogramma en open dagen gebaseerd op de campagne: “droomt, denkt, doet”.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken