Amsterdamse Industriestad

Amsterdam Industriestad / Lemon scented tea

Bekijk deze campagne op pagina 54 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Amsterdam Industriestad
Titel
Amsterdamse Industriestad droomt, denkt, doet
Bureau
Lemon scented tea
Account
Ekelien Siderius
Copy
Copy: Kamiel van Zutphen, Typografie: Bastiaan Rijkers & Tabe Rijkers
Art
Rogier Heijning en Bastiaan Rijkers
Strateeg
Gijsbregt Vijn
Opdrachtgever
Pieter Hoogenraad
Illustraties
Illustrator: Dick Prins (Artbox - Centre for Creation)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Amsterdam Industriestad
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lemon scented tea
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Primair: Verbeteren van het imago van de Amsterdamse Industrie. Secundair: Het aantrekkelijk maken van de industrie voor jonge toekomstige werknemers.

Doelgroep

Primair: Alle Amsterdammers. Specifiek: jongeren tussen de 15 en 30 jaar.

Strategie/Concept

De Amsterdamse industrie wordt door de meeste mensen geassocieerd met vrachtwagens, smeer, loodsen, fabrieken en mannen in overalls. Niet echt sexy. We wilden een andere kant laten zien. Vertellen over de creativiteit en inspiratie dat aan elk productieproces vooraf gaat. Om dit idee te communiceren, is er gebruik gemaakt van een ‘blueprint’ van een futuristisch product. Een ‘blueprint’ is waar dromen en denken samenkomen, voordat er gestart kan worden met de productie. De heading ‘de dromen van vandaag zijn de producten van morgen’ onderstreept de relevantie van de industrie in ons dagelijks leven.

Media- en middelenstrategie

-Outdoor onderhoudscampagne -Continue webpresence -Toekomstig TVprogramma en open dagen gebaseerd op de campagne: “droomt, denkt, doet”.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen