Amsterdammer helpt Amsterdammer

AMSTERDAMMER HELPT AMSTERDAMMER / TBWANEBOKO

Bekijk deze campagne op pagina 344 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
AMSTERDAMMER HELPT AMSTERDAMMER
Titel
Liefdadigheid
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Simon Neefjes, Maaike Langereis
Copy
TBWANEBOKO en Het Parool
Art
TBWANEBOKO en Het Parool
Strateeg
n.v.t.
Opdrachtgever
Stichting Amsterdammer helpt Amsterdammer
Fotografie
Het Parool
In samenwerking met
Stichting Amsterdammer helpt Amsterdammer en Het Parool
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van AMSTERDAMMER HELPT AMSTERDAMMER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Het doel van dit initiatief is om aandacht te geven aan armoede bij stadsbewoners en solidariteit tussen stadsgenoten onderling te bevorderen. Heel concreet faciliteert het initiatief dat Amsterdammers, die wel de middelen hebben, een eenmalige donatie te kunnen doen aan Amsterdammers die op een minimum leven en wel een meevaller kunnen gebruiken.

Doelgroep

Amsterdammers die in staat zijn de materiële wens van mede Amsterdammers te vervullen die van een minimum inkomen moeten rondkomen.

Strategie/Concept

Een Amsterdammer die in armoede leeft, doet een oproep aan een stadsgenoot om zijn of haar materiële wens te vervullen. Potentiële gevers kunnen zich via deze rubriek meteen melden.

Media- en middelenstrategie

Elke zaterdag heeft de 'Amsterdammer helpt Amsterdammer rubriek' een hele pagina in Het Parool. Naast de rubriek in Het Parool is er ook nog een website en worden flyers verspreid bij Voedselbanken om zo stadsgenoten met een wens te kunnen benaderen voor de rubriek in Het Parool.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen