Amsterdam rekent af bij de bron

Amsterdam rekent af bij de bron

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
WATERNET
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2016
Paginanummer
298

Doelstelling

De doelgroep moet zijn gegevens voor 1 oktober checken en aanvullen op Waternet.nl zodat we hen rechtstreeks kunnen gaan factureren.

Doelgroep

Alle Amsterdammers die hun waterverbruik nu via de huurbaas, woningbouwvereniging, VVE, etc. betalen en geen directe klantenrelatie met ons hebben.

Concept

Afrekenen bij de bron is altijd goedkoper. Als je bij de producent betaalt, weet je dat het nooit teveel is. Dat voelt goed. Daarbij is Waternet letterlijk de bron van drinkwater voor alle Amsterdammers. We maken duidelijk dat vanaf oktober iedere Amsterdammer rechtstreeks aan die bron betaalt. Zo brengen we het nieuws over verandering (zelf afrekenen bij Waternet) als een positief bericht, ook al moet je er zelf mee aan de slag.

Media- en middelenstrategie

Een ouderwetse persoonlijke brief (met zo nodig een herinneringsbrief) moest het belangrijkste werk doen. Massamedia (onlinevideo, radio, lokale advertenties en outdoor) hadden de taak te herinneren en via sociale normering (heel Amsterdam, ook je buurman, doet mee) gerust te stellen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken