AMSTEL TEAMLINK

Amstel / Doom&Dickson + 2009

Bekijk deze campagne op pagina 292 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Amstel
Titel
Alcoholische dranken
Bureau
Doom&Dickson + 2009
Account
Boris Nauta, Martijn Amendt (2009). Robert van Dijk, Karin van Dalen, Marlies Mols (Doom&Dickson)
Copy
Campagne concept: Bart Oostindie, Antoine Houtsma (Doom&Dickson)
Art
Brand Utility: Martijn Sengers (2009), Campagne concept: Bart Oostindie & Antoine Houtsma (Doom&Dickson)
Strateeg
Overall strategie en concept: Martijn Sengers, Jeroen de Bakker (2009) en Wim de Ruiter (BST Brands). Communicatieconcept: Serge Steijn, Robert van Dijk (Doom&Dickson)
Opdrachtgever
CHRIS LAKENS, JETSKE FREEVE, MARC SCHOLTEN
Film/Productiemaatschappij
Caviar (regie: Manu Coeman)
Editor
The Ambassadors, Teun Rietveld
Muziek
Red & White Crowd + FC Walvisch
RTV-producer
Pum Buisman
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Amstel
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson + 2009
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De merkwaarden Verbondenheid en Vriendschap van Amstel tastbaar maken en het sponsorveld voetbal actief inzetten om onderdeel te worden van het dagelijkse leven van consumenten.

Doelgroep

Alle senioren amateurvoetballers in Nederland.

Strategie/Concept

TEAMLINK is een speciaal ontwikkelde dienst die al het geregel voor amateurvoetballers makkelijker maakt. In deze ‘brand utility’ -die binnen sociale media gebruikt kan worden- staat automatisch het programma, de stand, de uitslagen van de KNVB, statistieken, wedstrijdverslagen en nog veel meer. Amstel stimuleert hiermee de pret voor, en de gezelligheid na, voetbalwedstrijden.

Media- en middelenstrategie

De introductie van TEAMLINK is ondersteund met een tv-commercial, advertenties, boarding rond Eredivisie wedstrijden en een online campagne (inclusief search en seeding). Partnerships met Voetbal International, Voetbal.nl (KNVB) en HYVES zorgen voor de continue aanwezigheid van Amstel online.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen