AMSTEL BALLENBAR

AMSTEL BALLENBAR

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
AMSTEL
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2005
Paginanummer
262

Winnaar 2005

Doelstelling

Concreet bewijzen dat Amstel als geen ander begrijpt hoe mannen in elkaar zitten.

Doelgroep

Mannen 30+

Concept

Door als mannenmerk een event te creëren op hèt vrouwenevenement bij uitstek wordt een enorme impact gecreëerd. Uitgangspunt is om mannen te steunen waar ze het ’t hardst nodig hebben: de Huishoudbeurs! De Amstel Ballenbar is de ideale opvangplek voor mannen met sexy serveersters, bitterballen, voetbal op schermen en nog veel meer. TITEL AMSTEL BALLENBAR 263 WC-posters +++ Event-commercial Intercom: “Wil de vriendin van John er Intercom: “Jan is zijn vriendin kwijt. rekening mee houden dat de vriendin Hij heeft haar het laatst gezien bij de van John moet rijden. John blijft nog Vluchtplan voor de man harsnagels. Janneman zit nu gezellig even in de Ballen Bar! Hè, John..?” Jack: “Ja..! Amstel organiseert van 1 t/m 10 april op de Huishoudbeurs bij ons in de BallenBar.” Jack: “Ja..! Amstel organiseert van 1 t/m 10 april op de Huishoudbeurs de gezelligste opvangplek voor de man, de gezelligste opvangplek voor de man, de Amstel Ballen Bar. Ik dacht het wel!” de Amstel BallenBar. Ik dacht het wel!” +++ Event-commercial Intercom: “Erik wil opgehaald worden uit de Ballen Bar… Correctie, Erik wil N EVER EVE R N O O I T M E E R Pop-up uitnodiging +++ Event-commercial Intercom: “Jaap vraagt of zijn vrouw hem wil komen ophalen in de opgehaald worden uit de Ballen Bar.” BallenBar... eh… wat..? Oh… morgen!” Jack: “Ja..! Amstel organiseert van Jack: “Ja..! Amstel organiseert van 1 t/m 10 april op de Huishoudbeurs 1 t/m 10 april op de Huishoudbeurs de gezelligste opvangplek voor de man, de gezelligste opvangplek voor de man, de Amstel Ballen Bar. Ik dacht het wel!” de Amstel BallenBar. Ik dacht het wel!”

Media- en middelenstrategie

Fysieke Ballenbar stand op Huishoudbeurs. Virtuele Ballenbar op internet. Televisie, radio, internet reclame. Gelegenheidsdrukwerk. Bewegwijzering. Radiocommercials op toiletten van de Rai. Dit alles samen leidde tot een enorme hoevelheid p.r. in alle media. De case ‘Amstel Ballenbar’ heeft niet uitsluitend op de Huishoudbeurs zelf een grote rol gespeeld. Juist in alle ingeschakelde media & middelen is het fenomeen ofwel letterlijk doorvertaald (o.a. in tv-commercial, de 3D pop-up mailing/uitnodiging naar de pers) ofwel met ‘een knipoog’ vanuit het thema (o.a. wc-posters tijdens de Huishoudbeurs zelf) doorvertaald. Uitgangspunt was dat de geïntegreerde inzet van de brede mix van media & middelen ook echt moest voelen als één campagne om op die manier maximale synergie te realiseren. Middels free publicity zoveel mogelijk ‘rumour around’ de Ballenbar genereren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken