Amstel 140 jaar

Amstel 140 jaar

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Amstel
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2010
Paginanummer
226

Doelstelling

140 jaar Amstel, een mijlpaal met een geweldige kans om het historisch besef van het merk te vergroten. Doelstelling is om authenticiteit in combinatie met de merkwaarden 'vriendschap' & 'samenbierdrinken' te versterken.

Doelgroep

No-nonsense mannen. Echte bierdrinkers, loyaal aan hun favoriete merk. Houden van hun bekende sociale omgeving en de Nederlandse levensstijl.

Concept

De karakteristieke Amstel 'vaas', is sinds jaar en dag hét gezicht van het merk en daarom held van de campagne. In de hoofdfilm zetten we dit unieke bierglas, als echte jubilaris, letterlijk in het middelpunt van de belangstelling. Na een lofzang op Amstel en de momenten waarop Amstel er altijd bij was en nog steeds is, proosten we op 140 jaar 'Ons Bier'. Om het jubileum te vieren geeft Amstel t-shirts met retro reclameprint weg bij elk krat. Dit jagen we aan met twee tag-ons, die laten zien hoe Amstel fans voor de supermarkt bivakkeren om zo'n uniek shirt te bemachtigen.

Media- en middelenstrategie

TV spot en twee tag-ons ter promotie van de t-shirt actie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken