Ampera

Ampera

Categorie
Durables
Adverteerder
Opel Nederland
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
210

Doelstelling

De eerste echt elektrische auto introduceren in een markt waarin veel verwarring bestaat over wat nu precies elektrisch is en niet. Opel Ampera is de eerste echt elektrische auto en dat moeten we nu zo gaan vertellen dat elk misverstand is uitgesloten.

Doelgroep

De nieuwe voorhoede van Nederland. Mensen die graag meedoen met de nieuwste ontwikkeling, vooral op het gebied van duurzaamheid. Ze willen graag een echt duurzame auto en niet een auto die het belooft, maar in feite niet doet.

Concept

Maak de elektrische auto, elektrisch op inhoud. De elektrische Opel Ampera is een vol elektrische auto en dat merk je vooral aan de actieradius, die je volledig elektrisch kunt rijden. Dat gaan we dramatiseren en dan, om het elektrische karakter nog verder te onderstrepen, maken we duidelijk hoe stil de auto is.

Media- en middelenstrategie

Om snel bekendheid te generen en het geheel van alle baanbrekende kwaliteiten van de auto te tonen vormde TV de basis van het mediaplan. Maar dan worden we in elk medium specifiek op de eigenschappen van de elektrische auto. Om de actieradius te benadrukken is speciaal voor internet een preroll commercial ontwikkelt, maar hebben we ook een opvallende Homepage Takeover op de langste scroll ooit, die laat zien en voelbaar maakt hoe ver je kunt rijden met de Ampera. Het stille karakter van de Ampera hebben we voelbaar gemaakt: om te laten horen hóe stil de Ampera is, reed er een Ampera met maar liefst acht luidsprekers op het dak door Amsterdam. Om luidkeels te verkondigen hoe weinig geluid de auto maakt. En tenslotte hebben we de autoriteit van de Ampera nog eens extra onderstreept met een inhaker op het moment dat de Ampera werd uitgeroepen tot auto van het jaar. Mede dankzij dit brede communicatie offensief behaalde de Opel Ampera in 2012 een aandeel van 71,8% binnen het segment elektrische auto's.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken