Ambulanssi

Ambulanssi

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Centraal Beheer Achmea
Bureau
DDB, Tribal DDB
Jaar
2007
Paginanummer
264

Doelstelling

Maak de ‘Even Apeldoorn bellen’ commercial interactief op internet en behoud de sympathievoorsprong van Centraal Beheer Achmea ondanks toenemende concurrentiedruk van andere directe verzekeraars.

Doelgroep

Iedereen die een verzekering nodig heeft.

Concept

Creëer sympathie en betrokkenheid door een bekende Centraal Beheer Achmea commercial te maken met het kenmerkende onheilspellende einde en vul die aan met een online game waardoor de doelgroep lang en intens met het merk bezig is.

Media- en middelenstrategie

Centraal Beheer Achmea weet dat, door het verschuivende mediagedrag van de consument, een commercial alleen niet meer volstaat voor het bereiken van zijn doelgroep. Daarom is er gekozen voor de combinatie van tv en online om de corporate doelstelling te verwezenlijken. Met deze brand activation campagne zoekt Centraal Beheer Achmea nadrukkelijk de integratie van televisie en internet. De tv commercial behoud zijn entertainende rol en roept daarnaast op om de game te gaan spelen. Een oproep die met bannering en via social networks verder wordt uitgerold.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken