Alzheimer Socks

ALZHEIMER NEDERLAND / VUMC ALZHEIMERCENTRUM / N=5

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 304 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ALZHEIMER NEDERLAND / VUMC ALZHEIMERCENTRUM
Titel
Goed doel
Bureau
N=5
Account
Ole Christern, Nicole Florêncio, Maurice Gilissen, Yoeri Kastelein, Nadine Marcar
Copy
Jasper Diks, Lukas van de Ven
Art
Ed van Bennekom, Zwier Veldhoen
Strateeg
Jos Ahlers, Vincent Seeber
Opdrachtgever
Anne-Marie Blomesath, Jennifer Nijdam, Tijs van Olffen, Marije Potman, Murk Westerterp
Film/Productiemaatschappij
N=5
Editor
Renoud Netjes
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Linda Kiphardt, Moniek van de Rijt
Fotografie
Jacqueline de Haas Photography, Sander Nieuwenhuys fotografie
In samenwerking met
LEWIS, Euro Sox Plus B.V., Mindshare, Montapacking, iM3D
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ALZHEIMER NEDERLAND / VUMC ALZHEIMERCENTRUM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Omdat alzheimer geen alledaags onderwerp is, moesten we opzoek naar een aanleiding om mensen er zelf over te laten praten. Meer bewustwording en geld voor onderzoek zijn cruciaal om de strijd tegen alzheimer te winnen.

Doelgroep

Iedereen in Nederland.

Strategie/Concept

Verwarring. Daarmee hebben alzheimerpatiënten dagelijks te kampen. We vroegen Nederlandse topontwerpers, wijlen Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed, en Mart Visser, twee verschillende sokken te ontwerpen die samen als paar Alzheimer SOCKS deze verwarring symboliseren. Op straat ervaren mensen bij het zien van de sokken kort deze verwarring. De dragers maken alzheimer bespreekbaar én steunen onderzoek naar deze slopende ziekte. We lanceerden ze op Wereld Alzheimer Dag.

Media- en middelenstrategie

Pr en BN'ers maakten Alzheimer SOCKS direct landelijk nieuws. Outdoor, tvc, print, radio en gedeelde foto's van kopers op social media creëerden langere zichtbaarheid. Dit zorgde ervoor dat 90% van de beschikbare Alzheimer SOCKS al tijdens de campagne verkocht werd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen