Alzheimer Socks

Alzheimer Socks

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ALZHEIMER NEDERLAND / VUMC ALZHEIMERCENTRUM
Bureau
N=5
Jaar
2015
Paginanummer
304

Nominatie 2015

Doelstelling

Omdat alzheimer geen alledaags onderwerp is, moesten we opzoek naar een aanleiding om mensen er zelf over te laten praten. Meer bewustwording en geld voor onderzoek zijn cruciaal om de strijd tegen alzheimer te winnen.

Doelgroep

Iedereen in Nederland.

Concept

Verwarring. Daarmee hebben alzheimerpatiënten dagelijks te kampen. We vroegen Nederlandse topontwerpers, wijlen Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed, en Mart Visser, twee verschillende sokken te ontwerpen die samen als paar Alzheimer SOCKS deze verwarring symboliseren. Op straat ervaren mensen bij het zien van de sokken kort deze verwarring. De dragers maken alzheimer bespreekbaar én steunen onderzoek naar deze slopende ziekte. We lanceerden ze op Wereld Alzheimer Dag.

Media- en middelenstrategie

Pr en BN'ers maakten Alzheimer SOCKS direct landelijk nieuws. Outdoor, tvc, print, radio en gedeelde foto's van kopers op social media creëerden langere zichtbaarheid. Dit zorgde ervoor dat 90% van de beschikbare Alzheimer SOCKS al tijdens de campagne verkocht werd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken