Always Open For Good Times

Always Open For Good Times

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
MCDONALD'S
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2017
Paginanummer
440

Nominatie 2017

Doelstelling

Vergroot de Top-of-Mind bekendheid met een campagne die versterkt dat McDonald's verandert

Doelgroep

80% van de McDonald's bezoeken is een impuls. We richten ons daarom op vrienden en families (18-55) die wel trek hebben maar nog geen plannen. Zij besteden steeds meer geld en tijd aan ervaringen die hun leven verrijken in plaats van dure spullen.

Merkomschrijving

Spontanere ervaringen maken het leven mooier, maar toch gedragen de meeste mensen zich zelden spontaan. McDonald's wil spontane geluksmomenten creëren met fast & fresh food waar je je goed bij voelt. Die purpose komt tot leven onder het thema Always Open For Good Times.

Concept

In de campagne creëert McDonald's bijzondere, uplifting ervaringen. Niet alleen ads, maar vooral echte, verrassende, impactvolle Acts. Voor de Maestro Burger prikkelden we alle zintuigen van gasten door ze te verrassen met een live-orkest dat hun eetbeleving begeleidde. Graffiti-artiesten brachten de Vibe van New York naar Nederland; De New York Bagel Supreme stond centraal in de 'Highway Gallery' die zij op 30 meter hoogte maakten op reclame-masten. In de zomer bouwde McDonald's een tropisch eiland in het IJsselmeer, waar we gasten verrasten met een unieke belevenis en lekkere zomerse producten. En in december verrasten we de doelgroep iedere dag met een nieuwe, lekkere verrassing in de Cadeau Kalender. Met grootse, impactvolle registraties en activaties zorgden we dat iedereen in Nederland de ervaringen kon (mee)beleven. Een nieuw beeld van McDonald's dat we koppelen aan aantrekkelijke uitingen van quality food.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie is opgebouwd uit awareness-engagement-conversie. In Mass (TV, OOH, radio en PR) zorgen we voor brede bekendheid van zowel de acts als de nieuwe food-introducties; in Targeted Mass (Social, Online Video) betrekken we relevante segmenten actief bij de campagne; en in Personal (PoP, eDM, App, Display) sturen we op conversie. Rond elke act en activatie creëren we social content, om bereik en lengte aan de campagnes toe te voegen. Daarmee leren we onze audiences steeds beter kennen en verbinden we ze aan het merk.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken