Altijd weer die Autodrop

Altijd weer die Autodrop

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Autodrop
Bureau
DDB
Jaar
2012
Paginanummer
299

Doelstelling

Revitaliseer het merk en verhoog de omzet door uit de auto (out-of-home) te komen en de supermarkt binnen te dringen.

Doelgroep

Geheel Nederland, met name gatekeepers 20-49.

Concept

Als kleine Nederlandse fabrikant kan Autodrop alleen overleven binnen een overweldigend productaanbod en de heerschappij van retailers door het 'anders' en 'een beetje brutaal' te doen ('David vs. Goliath'). Autodrop is zo lekker, dat je ze altijd en overal wel wil eten. En dat kan absurde vormen aannemen en zorgen voor bizarre situaties. Altijd weer die Autodrop! Absurd lekker!

Media- en middelenstrategie

Tv om het karakter van het merk (absurd en brutaal) te herprofileren en de concurrentie mentaal te verdringen. Print en abri tonen hoe je met eerstehulptechnieken altijd nog aan zo'n Autodropje kan komen. Een slimme pr- en sponsoringstrategie gekoppeld aan Parijs-Dakar zorgde voor veel free publicity en >100.000 unieke bezoekers op de Autodrop rallysite. Brand activation programma gestart op de Huishoudbeurs met o.a. een Vangdropspel en Huisvrouwenshow.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken