Altijd Samen

Altijd Samen

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
T-Mobile
Bureau
ETCETERA
Jaar
2011
Paginanummer
120

Nominatie 2011

Doelstelling

(Emotionele) binding met het merk vergroten door T-Mobile als de ideale partner van je sociale leven te positioneren. Dit moet uiteindelijk leiden tot een (significante) verhoging van de spontane merkbekendheid, overweging en voorkeur.

Doelgroep

Vrouwen/mannen, 18 tot 40 jaar, die hun smartphone vooral gebruiken om in contact te staan met vrienden, familie en kennissen. De doelgroep loopt voorop in aanschaf en gebruik van nieuwe technologie, staat open voor verandering en is bijzonder sociaal. De smartphone is hierin een haast onmisbaar instrument.

Concept

We positioneren T-Mobile als facilitator van sociaal betekenisvol contact. Het leven krijgt meer betekenis als je dingen met elkaar kunt delen ("life is for sharing"). Daarom haalt T-Mobile barrières weg om altijd en overal samen te kunnen zijn. We onderbouwen dit met concrete bewijsvoering. Altijd Samen met Friends&Family (voor een vast bedrag onbeperkt bellen met een groep) of met T-Mobile voor Thuis. In de campagne draait het om écht sociaal contact tussen Ali B en zijn vrienden. We volgen de gebeurtenissen in zijn dagelijkse leven. We zien en voelen wat het betekent om dingen met elkaar te delen. En we zien welke vanzelfsprekende rol T-Mobile daarin speelt. De doelgroep betrekken we door online activatie. Voor Friends&Family maakt de actie Bellerina's het mogelijk om samen met vrienden (met wie je dankzij Friends&Family onbeperkt kunt bellen) in een hilarisch dansfilmpje te schitteren.

Media- en middelenstrategie

Televisie wordt ingezet om het thema 'Altijd Samen' emotioneel te laden. Outdoor wordt tijdens de kick-off ingezet om Ali B verder te koppelen aan T-Mobile. In tag-ons en online display advertising wordt de merkbelofte geconcretiseerd met een productaanbod. Met de online activatie zoeken we de doelgroep op en concretiseren we Friends&Family. De campagne wordt verder doorgetrokken naar POS in de T-Mobile shops. Drie maanden na lancering van de campagne zijn de eerste resultaten op ontwikkeling van de funnel en sales al positief te noemen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken