Bekijk deze campagne op pagina 140 van het SAN Jaarboek 2005.
Nuon positioneren als een sympathiek bedrijf dat oog heeft voor haar maatschappelijke rol om daarmee merkvoorkeur te creëren.
algemeen publiek
Door diep in de huid te kruipen van mensen in hun dagelijks leven zijn we op zoek gegaan naar momenten waarin het belang van energie onmiskenbaar is. Om daarmee mensen het persoonlijke en maatschappelijke nut van energie en dus van Nuon te laten voelen. Emotioneel door bijzondere maar herkenbare situaties te dramatiseren. Instrumenteel door mensen een kijkje te geven achter de schermen en uit te leggen wat er allemaal nodig is om couveuses te laten werken en Nederland in de winter te verwarmen. Als het er op aan komt kun je op Nuon vertrouwen. Kortom: Altijd Nuon.
Gekozen is voor een combinatie van televisie, print en marketing PR. Televisie om mensen daadwerkelijk te laten voelen wat het belang van energie is. Geen medium is zo goed in staat om mensen emotioneel te raken als televisie. Print en marketing PR hebben primair tot doel meer inhoud te geven aan de rol en betekenis van Nuon als energiebedrijf. Bovendien is een onlinecampagne ontwikkeld om publiek zelf actief te betrekken door hen te vragen zelf een ’tegenfilm’ te ontwikkelen op één van de films uit de campagne (Hardloper). Een mooi voorbeeld van user generated content.