ALTIJD NUON

NUON RETAIL / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 140 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
NUON RETAIL
Titel
energie
Bureau
N=5
Account
Rob-Jan Hendriks, Martijn Steinebach
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
ILSE LASSCHUIJT, CLAIRE VAN DE LOO, LAURA DE VAAN
Film/Productiemaatschappij
hardloper & couveuse: Christal Palace, regisseur: Johan Kramer, zwerver: Bonkers, regisseur: Jonathan Herman
Editor
hardloper: Jonno Griffith, couveuse: Marc Bechtold, zwerver: Martin Heijgelaar
Muziek
hardloper: Mambo Jambo, artiest: Perez Prado, couveuse: Wonderful baby, artiest: Don Mclean, zwerver: Sharing the night together, artiest: Dr. Hook
RTV-producer
Arjan Oosterveer
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NUON RETAIL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Nuon positioneren als een sympathiek bedrijf dat oog heeft voor haar maatschappelijke rol om daarmee merkvoorkeur te creëren.

Doelgroep

algemeen publiek

Strategie/Concept

Door diep in de huid te kruipen van mensen in hun dagelijks leven zijn we op zoek gegaan naar momenten waarin het belang van energie onmiskenbaar is. Om daarmee mensen het persoonlijke en maatschappelijke nut van energie en dus van Nuon te laten voelen. Emotioneel door bijzondere maar herkenbare situaties te dramatiseren. Instrumenteel door mensen een kijkje te geven achter de schermen en uit te leggen wat er allemaal nodig is om couveuses te laten werken en Nederland in de winter te verwarmen. Als het er op aan komt kun je op Nuon vertrouwen. Kortom: Altijd Nuon.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor een combinatie van televisie, print en marketing PR. Televisie om mensen daadwerkelijk te laten voelen wat het belang van energie is. Geen medium is zo goed in staat om mensen emotioneel te raken als televisie. Print en marketing PR hebben primair tot doel meer inhoud te geven aan de rol en betekenis van Nuon als energiebedrijf. Bovendien is een onlinecampagne ontwikkeld om publiek zelf actief te betrekken door hen te vragen zelf een ’tegenfilm’ te ontwikkelen op één van de films uit de campagne (Hardloper). Een mooi voorbeeld van user generated content.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen