Altijd en overal je financiën doen.

Altijd en overal je financiën doen.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Jaar
2017

Doelstelling

ABN AMRO is terug met een nieuwe campagne waarin de rol van de bank onmiskenbaar is. Bij de aftrap staat de Mobiel Bankieren app centraal. Doel: ABN AMRO positioneren als dé bank voor mensen die iets willen in het leven en zelf in charge willen zijn over hun financiën. Daarnaast zorgen voor intensiever gebruik van de Mobiel Bankieren app doordat mensen nieuwe services ontdekken.

Doelgroep

Nederlanders die mobiel bankieren waarvan 2 miljoen actieve appgebruikers van ABN AMRO.

Strategie/Concept

Steeds meer mensen willen geldzaken zelf regelen op het moment dat het hen uitkomt. Toch is de perceptie dat je voor veel zaken de bank nodig hebt. Met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kun je niet alleen geld overmaken of saldo checken, maar vrijwel álles zelf regelen. Ook het (de)blokkeren van je pas of je limiet wijzigen. De Mobiel Bankieren app is daarmee misschien wel het beste bewijs dat jij de touwtjes in handen hebt als het gaat om je financiën. Daarom zeggen we: 'Altijd en overal je financiën doen. #mobielbankierenapp.' ABN AMRO wil een bank zijn voor zelfbewuste mensen die kiezen voor slim bankieren. Een typische ABN AMRO klant, vanaf nu hoofdpersoon van de campagne, belichaamt die mentaliteit. Een man van de wereld, welbespraakt met subtiele humor. In een onderonsje met de kijker of luisteraar maakt hij ons deelgenoot van hoe hij zijn financiën met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO altijd nét even wat slimmer geregeld heeft.

Media- en middelenstrategie

De bovenlaag van de campagne bestaat uit tv waarin we de financiële regie die je met de Mobiel Bankieren app ervaart tot leven brengen. Op radio en online staat de breedte van de app voorop. De verschillende functionaliteiten brengen we vanuit herkenbare situaties dichtbij. In online video altijd gefilmd vanuit een verrassende hoek in één shot. Online benadrukken we het gebruiksgemak en activeren we om zelf meer services in de app te ontdekken. Tijdens de campagne zien we een toename van 36% in het gebruik van de services.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken