Altijd en overal je financiën doen.

ABN AMRO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 144 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen
Copy
Thijs Bontje
Art
Daniel te Lindert
Strateeg
Esther Overmars
Opdrachtgever
Tanja Bom, Sanne van der Bie, Luuk Venema, Maartje de Jong
Film/Productiemaatschappij
Mattias Schut (Holy Fools) / Tom Titulaer (Made for Digital)
RTV-producer
Guy van der Hoop (N=5), Frank Klok (Holy Fools), Patrick Katuk (Made for Digital)
Fotografie
Evert Klein Nagelvoort (Made for Digital)
In samenwerking met
Brandbase, UM
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

ABN AMRO is terug met een nieuwe campagne waarin de rol van de bank onmiskenbaar is. Bij de aftrap staat de Mobiel Bankieren app centraal. Doel: ABN AMRO positioneren als dé bank voor mensen die iets willen in het leven en zelf in charge willen zijn over hun financiën. Daarnaast zorgen voor intensiever gebruik van de Mobiel Bankieren app doordat mensen nieuwe services ontdekken.

Doelgroep

Nederlanders die mobiel bankieren waarvan 2 miljoen actieve appgebruikers van ABN AMRO.

Strategie/Concept

Steeds meer mensen willen geldzaken zelf regelen op het moment dat het hen uitkomt. Toch is de perceptie dat je voor veel zaken de bank nodig hebt. Met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kun je niet alleen geld overmaken of saldo checken, maar vrijwel álles zelf regelen. Ook het (de)blokkeren van je pas of je limiet wijzigen. De Mobiel Bankieren app is daarmee misschien wel het beste bewijs dat jij de touwtjes in handen hebt als het gaat om je financiën. Daarom zeggen we: 'Altijd en overal je financiën doen. #mobielbankierenapp.' ABN AMRO wil een bank zijn voor zelfbewuste mensen die kiezen voor slim bankieren. Een typische ABN AMRO klant, vanaf nu hoofdpersoon van de campagne, belichaamt die mentaliteit. Een man van de wereld, welbespraakt met subtiele humor. In een onderonsje met de kijker of luisteraar maakt hij ons deelgenoot van hoe hij zijn financiën met de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO altijd nét even wat slimmer geregeld heeft.

Media- en middelenstrategie

De bovenlaag van de campagne bestaat uit tv waarin we de financiële regie die je met de Mobiel Bankieren app ervaart tot leven brengen. Op radio en online staat de breedte van de app voorop. De verschillende functionaliteiten brengen we vanuit herkenbare situaties dichtbij. In online video altijd gefilmd vanuit een verrassende hoek in één shot. Online benadrukken we het gebruiksgemak en activeren we om zelf meer services in de app te ontdekken. Tijdens de campagne zien we een toename van 36% in het gebruik van de services.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen