ALTIJD EEN FEEST

ALTIJD EEN FEEST

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Remia
Bureau
Ideas for Brands
Jaar
2009
Paginanummer
250

Doelstelling

Via Gerard Joling de Nederlandse media op zijn kop zetten om extra naamsbekendheid voor het merk Remia te genereren.

Doelgroep

Het complete Nederlandse publiek.

Concept

Gerard Joling opgepakt?

Media- en middelenstrategie

Met een ‘uitgelekt’ filmpje op Youtube waarin te zien is hoe Gerard Joling door de politie geboeid en wel wordt afgevoerd, zet hij een dag lang alle media op stelten. In de nacht van dinsdag 15 op woensdag 16 december 2009 nemen direct na plaatsing van het filmpje diverse weblogs en fora in Nederland, België en Duitsland de beelden over. En dan gaat het hard. Want de ochtend is nog maar net begonnen of ook de nieuwssites van Telegraaf, Nu.nl, AD, Trouw en zelfs RTL Nieuws koppen op hun voorpagina: ‘Gerard Joling opgepakt?’ Is het hem nou wel of niet? Waarom wordt hij meegenomen? Of is het allemaal in scene gezet? Voor- en tegenstanders van diverse complottheorieën gaan op internetfora de strijd met elkaar aan. Gerard’s Hyves-pagina wordt bedolven onder krabbels van fans die zich ongerust afvragen of de geplande Toppers-concerten nu wel doorgaan. Het nieuws blijft de gemoederen zo bezighouden, dat ‘s middags ook EditieNL, RTL Boulevard en SBS Shownieuws op tv items aan de zaak wijden. Tegelijkertijd zijn er enkele slimmeriken die iets verdachts in het filmpje opmerken en melden dat zij ‘iets geels’ hebben ontdekt. En dan komt de fles uit de mouw. Vanaf dat moment gaat het niet zozeer meer over ‘Geer’ maar komt het woord ‘Remia’ op elke site terug. Waaruit blijkt dat Nederland de brug tussen feestganger Joling en feestmaker Remia direct slaat. In de avonduitzending van Shownieuws kan Gerard zijn fans definitief geruststellen. Het is een PR stunt van Remia, als voorloper op de nieuwe tv-commercial die in februari gaat draaien. Tijdens de opnames op 15 december staat namelijk niet alleen de professionele camera te draaien. Ook de speciaal opgestelde mobiele telefoons doen hun werk, zodat diezelfde nacht de online buzz zijn werk kan doen. En hoe.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken