Als het jou overkomt

FONDS SLACHTOFFERHULP / Boomerang Agency

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 262 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
FONDS SLACHTOFFERHULP
Bureau
Boomerang Agency
Account
Sophie Voerman
Art
Rosanne de Jong
Opdrachtgever
Esther Driessen
Film/Productiemaatschappij
Boomerang Motion
Editor
Shebanjah Klaasen, Steven Kuijs
Muziek
Jennie Lena, Hayp Music, Kirsten Michel
RTV-producer
Yanna Panagopoulos, Milou van den Bosch
In samenwerking met
Human Factor
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FONDS SLACHTOFFERHULP
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boomerang Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Het onder de aandacht brengen van seksueel geweld en de gevolgen daarvan, alsmede het telefoonnummer 0800-0188 van Centrum Seksueel Geweld (CSG), waar men 24/7 terecht kan voor deskundige hulp na een aanranding of verkrachting.

Doelgroep

Vrouwen, 18-35 jaar.

Strategie/Concept

Zangeres Jennie Lena maakte een Nederlandstalige versie van de hit 'Til It Happens To You' van Lady Gaga. Boomerang Angency maakte de begeleidende videoclip. De beelden in de clip zijn confronterend, maar tonen tegelijkertijd op een geloofwaardige manier de realiteit van seksueel geweld.

Media- en middelenstrategie

De online video vormde de kern van de campagne. In een special van weekblad Viva is stilgestaan bij de problematiek en de beschikbare hulp voor slachtoffers via het CSG. Ook online zijn via Sanoma artikelen, social posts, prerolls en influencers ingezet. De campagne heeft online meer dan 2 miljoen mensen bereikt. Door het samenvallen met de #metoo onthullingen, is de video door veel landelijke media opgepakt en is het aantal hulpvragen via 0800-0188 verdubbeld.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen