Allsecur: dé specialist in autoverzekeringen

Allsecur: dé specialist in autoverzekeringen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Allsecur
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2010

Doelstelling

In drie jaar tijd Allsecur positioneren als dé specialist in autoverzekeringen. Belangrijkste graadmeters zijn merkbekendheid en overweging.

Doelgroep

Mensen in bezit van eigen auto. En die zich niets laten vertellen, maar zelf willen komen tot de beste keuze op het gebied van prijs en kwaliteit in relatie tot hun autoverzekering.

Strategie/Concept

Allsecur is de specialist in autoverzekeringen en biedt daarom meer kwaliteit en zekerheid. Dit resulteert in een geruststellend gevoel bij het afsluiten van een autoverzekering. Dit gevoel is conceptueel vertaald naar het kussen van Allsecur. Het kussen staat zogezegd symbool voor vertrouwdheid en zekerheid. In alle campagnes wordt het kussen als een visuele rode draad gebruikt, en op een verrassende wijze gekoppeld aan de (emotionele) voordelen van Allsecur (van "goed terecht komen" tot "relaxt rijden"). Ook in 2011 krijgt het inmiddels beroemde kussen van Allsecur een verrassende rol.

Media- en middelenstrategie

Door de jaren heen is er een geïntegreerde aanpak voor de diverse campagnes, bestaande uit tv, radio, print, outdoor, banners, guerrilla en PR. Televisie is hierin het hoofdmedium om snel bereik op te bouwen. Radio wordt ingezet voor activatie. De rol van internet is het aansturen op gedrag, dat moet leiden tot directe verkoop (website en callcenter).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken