Alles wat je in je hebt. Maak er politiewerk van.

Alles wat je in je hebt. Maak er politiewerk van.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NATIONALE POLITIE
Bureau
Steam
Jaar
2019
Paginanummer
82

Winnaar 2019

Doelstelling

De politie staat voor een grote uitdaging. In de komende jaren moeten er 17.000 nieuwe agenten worden geworven. En dat terwijl de arbeidsmarkt overspannen is en het imago van de politie onder druk staat. Daarom moet er een campagne komen die het imago van het agentenwerk en het totale employer brand een impuls geeft, het latent potentieel laat groeien, ervoor zorgt dat doelgroepen de juiste verwachtingen hebben bij het agentenwerk en trots terugbrengt onder huidige medewerkers in de organisatie.

Doelgroep

Wervingsdoelgroepen (vmbo'ers 13-18jr. mbo-studenten 17-30jr. MBO starters 18-30jr. mbo-switchers 18-35jr.), influentials (ouders en decanen) en huidige medewerkers.

Merkomschrijving

Met het employer brand kantelen we het perspectief op het politiewerk. Het werk is namelijk complexer dan je denkt en vraagt dus om professionals in diverse vakgebieden. Met het centrale merkthema doen we een oproep aan de professionaliteit van onze doelgroepen: 'Maak er politiewerk van'.

Concept

De kern van het concept zijn drie campagnefilms. Een emotionele hoofdfilm, met echte agenten in de hoofdrol, en twee persoonlijke verdiepingsfilms. Met deze films laten we agentenwerk op een manier zien die je nog niet kent. Menselijk, dichtbij en veelzijdig. Want het politiewerk is pittig. Een vak van uitersten. Het ene moment red je levens, het andere moment word je met de nek aangekeken. Dat vraagt veel van je en doet ontzettend veel met je. Dit werk vormt je.

Media- en middelenstrategie

We trappen de campagne af met een interne bioscooplancering. Daarmee voeden we trots van huidige medewerkers en creëren we draagvlak in de organisatie. Vervolgens starten we de externe campagne. Met zichtbaarheid op landelijke tv, in bioscopen en digital out of home beïnvloeden we het maatschappelijk sentiment. En met een geschakeld netwerk van middelen zorgen we voor een sterke online customer journey. Van emotionele impact met edits van de hoofdfilm, naar identificeren met het vak in de verdiepingsfilms, tot social link ads die aanzetten om direct te solliciteren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken