ALLES VOOR BUITEN IS BINNEN

ALLES VOOR BUITEN IS BINNEN

Categorie
Retail
Adverteerder
Gamma
Bureau
Giesbers communicatie
Jaar
2009
Paginanummer
510

Doelstelling

Gamma is de bouwmarkt waar je moet zijn voor elke klus dus ook voor klussen in de tuin. Om Gamma’s positie te versterken worden door het jaar heen kortlopende activeringsthema’s ingezet.

Doelgroep

Alle doe-het-zelvers met een speciale interesse voor tuinieren

Concept

Gamma is de meest vanzelfsprekende bouwmarkt van Nederland, en communiceert dat vanuit zijn eigen DNA. De reclamecampagne met Sjaak en Freek-Willem is een van de langst lopende maar ook succesvolste campagnes van Nederland. En dankzij opvallende actiethema’s zoals “alles voor buiten is binnen” wordt klussend Nederland frequent aangezet tot bezoek.

Media- en middelenstrategie

De huis-aan-huis folder is de belangrijkste drager voor traffic, en krijgt dus ook een gedeeltelijke make-over binnen het actiethema. TV wordt ingezet voor een breed bereik van de doelgroep. Het POS materiaal en het exterieur maken deze boodschap compleet. De geïntegreerde mediainzet en het prikkelende thema hebben geleid tot een sterke toename van het martkaandeel tuin.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken