Alles klinkt mooier in Het Concertgebouw

Het Concertgebouw / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 460 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Het Concertgebouw
Titel
(klassieke) concerten
Bureau
N=5
Account
Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Copy
Jasper Diks, Paul Bakker
Art
Ed van Bennekom, Lukas van de Ven (CD)
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
Carlien Blok, Ellen Fronik
Film/Productiemaatschappij
100% Halal (regisseur: Nils Gerbens)
Editor
Teun Rietveld
Muziek
KlevR Sounddesign
RTV-producer
Linda Kiphardt, Guy van der Hoop
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Het Concertgebouw
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Gebruik het 125-jarig jubileum om het imago van Het Concertgebouw te versterken en om een bredere en jongere doelgroep te bereiken.

Doelgroep

Het Concertgebouw wil een bredere en jongere doelgroep bereiken. Mediadoelgroep: m/v 30+, welstandsklasse AB1.

Strategie/Concept

Het Concertgebouw behoort bij de drie beste concertzalen ter wereld en wordt wereldwijd geroemd om zijn akoestiek. Vanuit dit idee gaan we de klassieke concertbeleving 'de-elitiseren'. Met een frisse en eigentijdse aanpak laten we een brede doelgroep kennismaken met de beroemde akoestiek van Het Concertgebouw. Want, alles klinkt mooier in Het Concertgebouw. Met de atypische klassiekemuziekliefhebber Mike Boddé als spokesman wordt een serie experimenten uitgevoerd om te bewijzen dat echt alles mooier klinkt. Ronkende scooters, stratenmakers, stofzuigers, boerende kinderen, etc. Tevens is er voor de jubileumcampagne vanuit de huisstijl een feestelijke campagnestijl ontwikkeld. Om verkoop te stimuleren, zetten we op actiematige wijze vanuit hetzelfde thema voor een brede doelgroep toegankelijke concerten centraal.

Media- en middelenstrategie

Een concert moet je zien en vooral horen. Focus op de beleving van Het Concertgebouw met audiovisuele middelen en een originele inzet van eigentijdse en voor een brede doelgroep toegankelijke middelen. Videoregistraties van de experimenten zijn de kern van de campagne, zowel online als op tv. We doorbreken hiermee de codes van klassiekeconcertposters en advertenties in dagbladen en tijdschriften. Het onlineplatform 'alles klinkt mooier' met video's van alle experimenten vormt de centrale backbone van de campagne en komt terug in alle eigen onlinemiddelen van Het Concertgebouw zoals het eigen YouTube- en Spotifykanaal en Facebook. Met tv bereiken we met een beperkt budget een brede en relevante doelgroep door heel selectief te kiezen voor het reclameblok direct voor Pauw & Witteman. Banners zijn ingezet om conversie naar kaartverkoop te stimuleren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen