Alles kan.

Alles kan.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Nederlandse Staatsloterij
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2006
Paginanummer
123

Nominatie 2006

Doelstelling

Geef de doelgroep een motief om (vaker) Staatsloten te kopen.

Doelgroep

Volwassen Nederlanders; met name zij die maar af en toe een los Staatslot kopen.

Concept

Na 2001 verloor een flinke groep Nederlanders zijn vertrouwen in hun eigen kansen op rijkdom. Ze werden ongevoeliger voor de belofte van die ene miljoenenhoofdprijs. Deze tegenslag trof marktleider Staatsloterij relatief het zwaarst. Nederland had een nieuw motief nodig om in de magie van de loterij te geloven. Dat vonden we in de dromen, wensen en verlangens die iedereen onmiskenbaar heeft. Grote, maar vooral ook de meer bereikbare. De nieuwe Staatsloterij presenteren we als mogelijkmaker van die dromen: het bezit van een Staatslot is een goede reden om te dromen. En met een prijs kan je dromen waarmaken. De campagne is een pleidooi voor optimisme.

Media- en middelenstrategie

We willen een heel nieuw merkthema leven inblazen. Daar moeten alle beschikbare instrumenten bij helpen: onen off-line media, marketing-PR, direct marketing en sponsoring.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken