Alles draait om jouw regio

Alles draait om jouw regio

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ADR NIEUWSMEDIA
Bureau
De Persgroep Marketing
Jaar
2018
Paginanummer
406

Doelstelling

De zeven regionale titels van ADR Nieuwsmedia willen hun digitale bereik vergroten en komen met een compleet vernieuwde app, voorzien van een uniek draaimechanisme waardoor er sneller door het nieuws kan worden genavigeerd. Doel van de campagne is om de vernieuwde apps van de regiotitels onder de aandacht te krijgen en de regionale rol van de titels verder te versterken. Doelstelling: realisatie van 150.000 nieuwe app- downloads in twee maanden.

Doelgroep

Iedereen die regionaal nieuws belangrijk vindt en hiervan graag als eerste op de hoogte is.

Merkomschrijving

ADR Nieuwsmedia vormt met 1 landelijke krant, 7 regiotitels en 57 regionale edities het grootste nieuwsmerk van Nederland. ADR vormt met de merken het AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia een allround mediaplatform met kranten, magazines, sites, video-walls en de innovatie van 2018, de kubusapp.

Concept

Bij de titels van ADR Nieuwsmedia draait alles om het actuele regionieuws. Dankzij het handige draaimechanisme van de nieuwe app ben je sneller op de hoogte van het nieuws uit jouw specifieke dorp, stad, plaats of regio. Om de regionale rol van de titels te onderstrepen, hebben we duizenden verschillende uitingen gemaakt. We waren op straat aanwezig in de dorpen, steden en plaatsen waar het om draait in onze nieuwsvoorziening.

Media- en middelenstrategie

We ontwikkelden unieke radiocommercials, outdoor uitingen en online video's die met de boodschap inspeelden op de exacte locatie. Zo stonden in Den Bosch abri's met de boodschap 'Alles draait om Den Bosch'. Op Facebook, Instagram en Twitter liep een campagne waarbij steeds de plaatsnaam werd aangepast aan de woonplaats van diegene die de uiting zag, bijvoorbeeld 'Alles draait om Doetinchem' voor inwoners van Doetinchem. Ook op digitale radio, waarbij de spots uitgeserveerd werden op basis van geo-targeting, was een geregionaliseerde spot te horen: 'Wij weten wat er speelt in Zwolle'. Daarnaast waren er promotieteams op stations en stond de voorpagina van elke titel bij de start geheel in het teken van de nieuwe app.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken