ALLEMAAL GEËRFD

ALLEMAAL GEËRFD

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING BLOEDLINK
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2005
Paginanummer
394

Doelstelling

Jaarlijks krijgen veel jonge mensen een dodelijke hartaanval als gevolg van hoog cholesterol. Onnodig want erfelijk hoog cholesterol is met medicijnen goed te behandelen. Maar dan moet je dat wel weten.

Doelgroep

Iedereen die te maken heeft gehad met een sterfgeval als gevolg aan een hartstilstand bij een familielid jonger dan 60 jaar. En de mensen hier omheen omdat blijkt dat veel mensen een natuurlijke drang hebben om hun ogen te sluiten voor eigen serieuze gezondheidrisico’s.

Concept

Op een komische manier laten zien wat je allemaal kunt erven: een mooi landgoed, de butler die erbij hoort, mooie auto’s, maar ook hoog cholesterol en dus het overlijdensrisico.

Media- en middelenstrategie

Er is geen geld voor een goede uitgebalanceerde mediacampagne waarmee de hele doelgroep bereikt kan worden. Wel genoeg om een opvallende film te produceren. En genoeg enthousiasme om de film uitgezonden te krijgen. En omdat de film de SOCUTERA Jaarprijs heeft gewonnen werden het aantal uitzendingen kosteloos verdubbeld en kwam er zo extra aandacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken