Alcohol & opvoeding

Trimbos -instituut / Roorda

Bekijk deze campagne op pagina 423 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Trimbos -instituut
Titel
Landelijke ouderavond
Bureau
Roorda
Account
Judit de Graaff
Copy
Sander Volleman
Art
Erik Kruize
Strateeg
Jan Oldenburger
Opdrachtgever
Anke Wammes (Trimbos-instituut), Martijn Planken (NIGZ), Karin van Velden Aleman (Min. VW&S)
Film/Productiemaatschappij
Landelijke ouderavond: CCCP. TVC: G-spots
Editor
Kevin Whelan
RTV-producer
Annabel van Ditmar
Fotografie
Ruud Binnekamp
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Trimbos -instituut
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Ouders bewust maken dat alcohol schadelijk is voor opgroeiende kinderen. Zeg ook nee tegen alcoholschade. Ga naar zegNEEderland.nl

Doelgroep

Alle ouders en verzorgers van kinderen onder de 16 jaar.

Strategie/Concept

Als vervolg op de succesvolle campagne ‘Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind’ organiseert het Trimbos-instituut een landelijke ouderavond via internet als aftrap van de vele regionale en locale initiatieven. Ouders worden hiermee opgeroepen om “NEE” te zeggen tegen alcoholgebruik bij jongeren onder de 16 jaar.

Media- en middelenstrategie

Landelijke ouderavond op zegNEEderland.nl. Radio is ingezet om de eerste uitzending op donderdagavond 27 september om 20.30 aan te jagen. En op internet is een viral filmpje rondgegaan. In december is een 20” spot op TV uitgezonden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen