ALCOHOL NEE CONTRACT

ALCOHOL NEE CONTRACT

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Trimbos Instituut
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2008
Paginanummer
475

Doelstelling

Zorgen dat ouders duidelijke afspraken maken met hun kinderen om geen alcohol te drinken tot hun 16de jaar.

Doelgroep

De campagne richt zich primair op ouders en opvoeders van kinderen met een leeftijd van 10-16 jaar.

Concept

Om te voorkomen dat kinderen op een jonge leeftijd alcohol drinken, wil het Trimbos Instituut ouders een hart onder de riem steken door ze te vertellen dat ‘Nee’ zeggen zin heeft. En dat het zin heeft als je argumenten kunt aandragen over het waarom, als je consequent bent en blijft. Dit resulteert in: ‘ Kinderen alcohol? Het antwoord is nee.’ Om dit te versterken heeft het Trimbos Instituut een contract opgesteld die ouder en kind ondertekenen. Een contract op basis van wederzijds vertrouwen tussen ouder en kind: het ‘Alcohol Nee Contract’.

Media- en middelenstrategie

Om zoveel mogelijk de boodschap ‘nee, geen alcohol’ over te brengen is een brede mediacampagne ingezet: TV, radio, website, bannering, e-card en posters van het ‘Alcohol Nee Contract’.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken