Alcohol en opvoeding

Ministerie van VWS i.s.m. Trimbos-instituut en NIGZ / Roorda

Bekijk deze campagne op pagina 410 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Ministerie van VWS i.s.m. Trimbos-instituut en NIGZ
Titel
overheid; volksgezondheid
Bureau
Roorda
Account
Judit de Graaff
Copy
Sander Volleman
Art
Erik KruizeStrateeg Jan Oldenburger
Opdrachtgever
Anke Wammes (Trimbos-instituut), Martijn Planken (NIGZ), Karin van der Velden Aleman (VWS)
Film/Productiemaatschappij
TVC: G-Spots
Editor
Kevin Whelan Beeldmanipulator: Ger Vendel (Artbox)
Muziek
C. Wiegel / M. Meirmans / M. Snitker
RTV-producer
Annabel van Ditmar
Fotografie
Abri’s: Ruud Binnekamp
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Ministerie van VWS i.s.m. Trimbos-instituut en NIGZ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Primair ouders op kennisniveau bijbrengen dat alcohol schadelijk is voor kinderen in de groei. Secundair een eerste aanzet tot veranderende houding en gedrag (lees; de norm veranderen vanwege de reële bedreiging van de gezondheid).

Doelgroep

Alle ouders en opvoeders van kinderen in de leeftijd van 10 tot 16 jaar.

Strategie/Concept

Impact en confrontatie opzoeken middels symbolische weergave van de schade aan opgroeiende kinderen.

Media- en middelenstrategie

PB 51 roulement en abri’s voor een breed publiek. Ondersteunend daaraan selectieve on line bannering, regionale tv en toolkits (o.a. folders, posters en info DVD) voor de samenwerking met de regionale organisaties.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen