Albert Heijn WK Wuppie

Albert Heijn WK Wuppie

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Albert Heijn B.V.
Bureau
TBWANEBOKO en TEQUILA
Jaar
2006
Paginanummer
276

Winnaar 2006

Doelstelling

Maak van de Wuppies de meest spraakmakende WK-promotie.

Doelgroep

Alle huishoudens in Nederland, met een focus op gezinnen met kinderen.

Concept

Met de WK Wuppie-promotie maakt Albert Heijn van het WK voor iedereen een uniek oranjefeest! In al zijn eenvoud maakt de Wuppie met zijn aandoenlijke uiterlijk een grote kans de lieveling te worden van alle oranjesupporters: jong en oud. Door het weggeven van een Wuppie bij elke 15 euro aan boodschappen, is de Wuppie voor iedereen bereikbaar. Bovendien verbindt het Wuppielied de Wuppie aan het unieke oranjegevoel dat we allemaal delen tijdens het WK en creëert het een gevoel van saamhorigheid. In de communicatie wordt tevens de hype-factor van de Wuppie overgebracht, zodat elke oranjesupporter het wollige beestje wil verzamelen en overal op wil plakken. Met de Wuppie kun je laten zien dat jij ook meedeelt in de oranjebeleving.

Media- en middelenstrategie

De winkels zijn gedurende het WK in een totale oranjesfeer gebracht. Uitermate belangrijk hierin is dat de Wuppie als drager van het oranjegevoel wordt ingezet waardoor de Wuppie onlosmakelijk aan het oranjefeest en het WK wordt gekoppeld. Massamediaal wordt de promotie middels TV onder de aandacht van de consument gebracht. Hierbij staat het Wuppie-lied centraal om op het saamhorigheidsgevoel in te spelen. Tijdens diverse wedstrijden is zelfs een WK Wuppie videoclip te zien. Op de internetsite kan iedereen het Wuppie-lied downloaden en door de PR strategie krijgt de promotie veel aandacht in de pers. In de Bonusfolder wordt er aandacht besteed aan speciale oranje producten, waaronder natuurlijk de Mega Wup, om zo de Wuppie-gekte nog meer tot leven te brengen. Op deze manier kunnen we middels de Wuppie het merk Albert Heijn duidelijk en uitermate krachtig neerzetten midden in het WK marketing-geweld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken