Albert Heijn Hamsterweken

Albert Heijn Hamsterweken

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO en TEQUILA
Jaar
2007
Paginanummer
252

Winnaar 2007

Doelstelling

Creëer een platform dat de halfjaarlijkse actieperiode met tijdelijk prijsvoordeel communiceert en onmiskenbaar bij Albert Heijn gaat horen.

Doelgroep

Alle huishoudens van Nederland, met een focus op gezinnen met kinderen die Albert Heijn niet als voornaamste supermarkt hebben.

Concept

Gekozen wordt voor de metafoor ‘Hamsteren’, dat op een sympathieke manier schaarste en een gevoel van urgentie suggereert. In het creatieve concept wordt de metafoor zo eenduidig mogelijk doorvertaald: alle communicatie wordt gedragen door hamsters. Dit heeft als bijkomend voordeel dat het niet alleen de boodschappers aanspreekt, maar ook hun kinderen. Met de hamsters wordt een emotioneel actiemerk gecreëerd. Door in de campagne steeds te variëren met het actiemechanisme (‘Grootse kortingen, ronde prijzen’, ‘Veelvoudvoordeel’ en ‘Kleurenkorting’), de verschijningsvorm van de hamsters en de middeleninzet, wordt telkens een nieuwe impuls aan het evenement gegeven.

Media- en middelenstrategie

Voor de communicatie van de Hamsterweken wordt als basis gebruik gemaakt van dezelfde media- en middelenmix die Albert Heijn gedurende de andere weken van het jaar hanteert. Met deze mix, bestaande uit televisie, speciale uitgaven van de wekelijkse Bonusfolder, de winkels zelf en internet, wordt een wekelijks bereik van 85% gerealiseerd. Daarnaast bieden de Hamsterweken de mogelijkheid verrassende en sympathieke contactmomenten met de doelgroep te creëren waarbij de hamsters binnen en buiten de winkel tot leven komen. Dit wordt gedaan door middel van o.a. kinderactiviteiten in de winkel, events, PR, merchandise en een aparte kindersite.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken