AH VOETBALPLAATJES

AH VOETBALPLAATJES

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
288

Winnaar 2009

Doelstelling

Creëren van een voetbalplaatjeshype.

Doelgroep

Alle gezinnen in Nederland, met een nadruk op gezinnen met jongens tussen de 6 en 12 jaar. Zij ‘besmetten’ hun vaders, moeders, ooms, tantes, neven, nichten, opa’s en oma’s met het voetbalplaatjesvirus.

Concept

Albert Heijn trekt het sparen van voetbalplaatjes verder dan het simpelweg verzamelen en inplakken. Albert Heijn besluit de wereld van de Eredivisie, die zo tot de verbeelding spreekt, dichterbij te brengen voor de fans. In alle uitingsvormen staat deze gedachte centraal. Of het nu in de televisiecommercial is, waarin de echte Eredivisiespelers gewoon bij Albert Heijn blijken te werken, of in het verzamelalbum, waarin de Eredivisie tot in de slaapkamer van de jeugdige fan nadert. De wereld van de Eredivisie komt even een stukje dichterbij voor de fans, en zo wordt sparen nog leuker.

Media- en middelenstrategie

De media- en middelenstrategie is gericht op het creëren van een nationale hype. Viral marketing geeft de hype een vliegende start: de commercial was al online te zien voordat de actie begint. De televisiecommercial zorgt voor een snelle bereiksopbouw terwijl abri’s met levensgrote voetbalplaatjes van Eredivisiespelers zorgen dat de actie niemand ontgaat. In de winkel creëren we een heuse voetbalkantinesfeer en natuurlijk is ook de Bonusfolder geheel in voetbalplaatjesstijl. Lokale en landelijke ruilmiddagen alsmede het uitgeven van 3 extra voetbalplaatjes voeden de hype en zorgen voor free publicity. Ook de uitreiking van de 18 prijzen van de quiz op ah.nl/eredivisie en een slaapkamermetamorfose van je favoriete club onthuld door een bekende Eredivisiespeler, geeft de campagne een pr-boost. De gevarieerde media-inzet en de ongekende hoeveelheid free publicity, maken dat niemand meer om de voetbalplaatjesactie heen kan. De plaatjes zijn zó populair dat Albert Heijn bij een aantal filialen zelfs dranghekken moet plaatsen. Beter bewijs is er niet: de voetbalplaatjes zijn een echte hype!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken