AH Tech is te gek!

AH Tech is te gek!

Categorie
Retail
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2018
Paginanummer
330

Doelstelling

Sparen zit in het DNA van Albert Heijn. Net als bij eerdere spaaracties, zoals Moestuintje en Dino's, staat edutainment voorop. Bij deze spaaractie is de commerciële doelstelling om frequentie en gemiddelde besteding te verhogen, maar ook om kinderen meer te leren over techniek.

Doelgroep

Kinderen 4-12 jaar.

Merkomschrijving

Iedereen wil lekker leven en gezond oud worden, maar het blijft een uitdaging om elke dag snel en makkelijk iets gezonds, lekkers en betaalbaars op tafel te zetten. Albert Heijn biedt alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen.

Concept

Tech is alom aanwezig. Dus de kinderen van nu kunnen maar beter een beetje tech-savvy zijn. Albert Heijn is er om de kinderen daar een handje bij te helpen en op een aantrekkelijke manier uit te leggen dat Tech ook echt te gek is. Met 160 plaatjes, die variëren van feitjes en weetjes tot praktische doe-opdrachten in combinatie met een online video. Daarnaast wordt er om Tech nog meer tot leven te brengen een speciale app ontwikkeld, waarmee je met AR-plaatjes het robotje Techie jouw coolste moves kan laten maken. Om deze vervolgens met je vrienden te delen via social media. Techie is onze spokesperson. Samen met Techie leer je hoe de dingen werken en waarom Tech te gek is!

Media- en middelenstrategie

Anders dan eerdere spaaracties, moest de actie dit keer met een beperkter media-budget worden gevoerd. De actie liep namelijk naast andere commerciële activiteiten, die ook in communicatie werden ondersteund. Met een beperkt media-budget, stijgt de behoefte aan een nog efficiëntere en slimmere media-aanpak waarbij we het verzamelalbum en de Techie-plaatjes onder de aandacht brengen. We kiezen voor samenwerking met key-influencers van de doelgroep. Met NEMO trappen we af met een PR dag met industry leads en kinderen waar tevens de app gelaunched wordt. Samen met bekende YouTubers maken we de mini-serie 'Techie de Serie' en lanceren hiermee een vernieuwende targeted kids aanpak op YouTube. Voor het basisonderwijs wordt samen met stichting FutureNL en NEMO Science verdiepend lesmateriaal voor het basisonderwijs gemaakt. Uiteraard wordt de campagne ook aangejaagd in eigen middelen, van winkels tot nieuwsbrieven en wordt TV kortlopend ingezet voor breed bereik.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken