AH Suiker en Verpakkingen

ALBERT HEIJN / TBWANEBOKO

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 154 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Esther Brouwer, Danielle Tanchette
Copy
Ernst-Jan van Rossen
Art
Matthijs Slot
Strateeg
Marc Leurs
Opdrachtgever
Werner van Vessem, Joyce Bierman, Sanne Nobel, Merel Laarman
Film/Productiemaatschappij
Vidiboko
Editor
Teun Rietveld. Pim van der Pas
RTV-producer
Bianca Licher, Sophie van Pelt, Hanneke Kramer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ALBERT HEIJN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Een beter en gezonder dagelijks leven voor iedereen. Dat is wat Albert Heijn nastreeft. Met deze campagne willen we AH positioneren als voortrekker als het gaat om het nemen van haar verantwoordelijkheid op het gebied van gezondheid en de verduurzaming.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Suiker. Het zit bijna overal in. Ook als je het niet verwacht. Maar ja, al dat suiker is niet zo goed voor je. En voor kinderen al helemaal niet. Dus dachten we: wat nou als wij bij AH de hoeveelheid suiker in onze producten gaan verminderen. Zou iemand dat dan merken? Deze vraag vormde de basis voor de campagne waarin we Nederland overtuigen van het feit dat het geleidelijk reduceren van suiker in producten geen invloed heeft op de smaak. Het is een kwestie van wennen. Zo bespaarden we ongemerkt 320.000.000 suikerklontjes. En dat smaakt naar meer. Op naar de 1 miljard. Minder suiker, maar net zo lekker. Maar AH doet meer. Wat dacht u van verpakkingen. Hebben we die nou echt allemaal nodig? Daarom kijkt AH kritisch naar al hun producten. En verwerken ze met slimme oplossingen steeds minder plastic in hun verpakkingen. Daarnaast zorgt AH er ook voor dat ze verpakkingen slim recyclen. Dat scheelt in een jaar 4 miljoen kilo verpakkingsmateriaal. In 2025 moet dit 20 miljoen zijn en moeten alle verpakkingen 100% recyclebaar zijn. Minder verpakkingen, meer recyclen.

Media- en middelenstrategie

De campagne wordt gevoerd op TV rondom het journaal en op diverse online platformen. Onze eigen social zender Appie Today zetten we heel gericht in. Een aantal populaire formats gaan, gerouleerd gedurende 6 weken aan de slag met het onderwerp suiker en verpakkingen. En daar waar mogelijk maken we het in de winkel en online voor de consument heel concreet. Bijvoorbeeld door het inzetten van de suikerwijzer bij frisdrank, zuivel en cereals en online biedt AH alternatieve producten aan die minder suiker bevatten. En AH doet meer; 2019 trappen we af met gezonder eten en hoe je dat nu eigenlijk doet. AH helpt de consument hierbij. Gezonder eten, lekkerder eten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen