AH Suiker en Verpakkingen

AH Suiker en Verpakkingen

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2018
Paginanummer
154

Nominatie 2018

Doelstelling

Een beter en gezonder dagelijks leven voor iedereen. Dat is wat Albert Heijn nastreeft. Met deze campagne willen we AH positioneren als voortrekker als het gaat om het nemen van haar verantwoordelijkheid op het gebied van gezondheid en de verduurzaming.

Doelgroep

Heel Nederland.

Merkomschrijving

Iedereen wil lekker leven en gezond oud worden, maar het blijft een uitdaging om elke dag snel en makkelijk iets gezonds, lekkers en betaalbaars op tafel te zetten. Albert Heijn biedt alle ingrediënten voor een beter leven voor iedereen.

Concept

Suiker. Het zit bijna overal in. Ook als je het niet verwacht. Maar ja, al dat suiker is niet zo goed voor je. En voor kinderen al helemaal niet. Dus dachten we: wat nou als wij bij AH de hoeveelheid suiker in onze producten gaan verminderen. Zou iemand dat dan merken? Deze vraag vormde de basis voor de campagne waarin we Nederland overtuigen van het feit dat het geleidelijk reduceren van suiker in producten geen invloed heeft op de smaak. Het is een kwestie van wennen. Zo bespaarden we ongemerkt 320.000.000 suikerklontjes. En dat smaakt naar meer. Op naar de 1 miljard. Minder suiker, maar net zo lekker. Maar AH doet meer. Wat dacht u van verpakkingen. Hebben we die nou echt allemaal nodig? Daarom kijkt AH kritisch naar al hun producten. En verwerken ze met slimme oplossingen steeds minder plastic in hun verpakkingen. Daarnaast zorgt AH er ook voor dat ze verpakkingen slim recyclen. Dat scheelt in een jaar 4 miljoen kilo verpakkingsmateriaal. In 2025 moet dit 20 miljoen zijn en moeten alle verpakkingen 100% recyclebaar zijn. Minder verpakkingen, meer recyclen.

Media- en middelenstrategie

De campagne wordt gevoerd op TV rondom het journaal en op diverse online platformen. Onze eigen social zender Appie Today zetten we heel gericht in. Een aantal populaire formats gaan, gerouleerd gedurende 6 weken aan de slag met het onderwerp suiker en verpakkingen. En daar waar mogelijk maken we het in de winkel en online voor de consument heel concreet. Bijvoorbeeld door het inzetten van de suikerwijzer bij frisdrank, zuivel en cereals en online biedt AH alternatieve producten aan die minder suiker bevatten. En AH doet meer; 2019 trappen we af met gezonder eten en hoe je dat nu eigenlijk doet. AH helpt de consument hierbij. Gezonder eten, lekkerder eten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken