Onder het motto 'je eigen Moestuintje' is Albert Heijn een spaaractie gestart waarmee zij haar passie voor vers kan delen. Door kinderen aan de slag te laten gaan met het AH Moestuintje, laat je ze zelf ervaren hoe leuk het is om je eigen kruiden en groenten te zaaien, ontkiemen en laten volgroeien tot een plantje. Zo leren ze spelenderwijs waar ons eten vandaan komt en wat er bij komt kijken om dat te eten.
Kern van de campagne zijn de 20 moestuinpotjes waarmee ouders samen met hun kinderen met behulp van een collector hun eigen zaadjes konden planten. Daarnaast helpt het 'groei en doe-boekje' kinderen al lezend te leren over de verschillende fases van hun plantjes en kruiden. Dit is aangevuld met informatieve weetjes en leuke doe-opdrachtjes.
Deze campagne blijft spannend omdat in een periode van max. 4 maanden kinderen betrokken blijven door het groeiproces van de plantjes en kruiden. In elke fase van het groeiproces komt weer iets nieuws kijken. Met als ultieme beloning dat ze hun eigen oogst kunnen proeven en opeten.