AFSCHEID STADION OOSTERPARK

AFSCHEID STADION OOSTERPARK

Categorie
Retail
Adverteerder
HENK TEN HOOR TEXTIEL
Bureau
Open communicatiebureau
Jaar
2005
Paginanummer
452

Doelstelling

Naambekendheid en sympathie vergroten van FC Groningensponsor Henk ten Hoor Textiel door een actie rond het afscheid van het Stadion Oosterpark.

Doelgroep

Mensen in stad en provincie Groningen die FC Groningen en het Stadion Oosterpark een warm hart toe dragen (110.000)

Concept

Henk ten Hoor Textiel presenteerde het officiële afscheidsshirt van het Oosterpark (1933-2005). Het ontwerp is gebaseerd op het eerste, paarse shirt dat FC Groningen droeg in het Oosterpark. Drie varianten voor drie subdoelgroepen: paars voor ‘nostalgici’, zwart voor de ‘harde kern’ en groen voor jeugd en ‘clubkleurfans’. In de advertentiecampagne figureerden ex-FC Groningenspelers: clubtopscorer Peter Houtman, supertalent Arjen Robben en de spraakmakende Milko Djurovski.

Media- en middelenstrategie

Advertenties in de FC Groningenkrant (oplage 200.000), persberichten-met-foto, displays op de verkoopstand bij de Open Dag van FC Groningen, raamposters voor de Groninger Henk ten Hoor vestigingen
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken