AEGON PENSIOENCAMPAGNE

AEGON NEDERLAND N.V. / Dizain

Bekijk deze campagne op pagina 260 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
AEGON NEDERLAND N.V.
Titel
AEGON Pensioen
Bureau
Dizain
Account
Frank Groenwold, Miranda Smid
Copy
Lolle Wijnja
Art
Oane Hettema
Opdrachtgever
JAN DRIESSEN, FRED STAPEL, ESTHER OOSTROM
Film/Productiemaatschappij
25 FPS
Muziek
Soundbase
Fotografie
Oscar Seijkens
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van AEGON NEDERLAND N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dizain
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Communiceren dat AEGON een betrouwbare, betrokken en behulpzame (pensioen-)verzekeraar is en bestaande en nieuwe klanten het gevoel geven dat ze voor hun pensioen goed zitten bij AEGON.

Doelgroep

Consumenten, zakelijke klanten, tussenpersonen, relaties en medewerkers.

Strategie/Concept

AEGON zet echte klanten in de schijnwerpers. Als een van de grootste pensioenverzekeraars van Nederland keert AEGON maandelijks bijna 3000 pensioenen uit. Dit bijzondere moment viert AEGON met zijn klanten. Alle mensen die voor het eerst een AEGON pensioen ontvangen, krijgen daarom vanaf september 2005 een boeket. Veertien gepensioneerden die in september 2005 een boeket in ontvangst hebben genomen, staan centraal in de landelijke massamediale reclamecampagne. TITEL AEGON PENSIOENCAMPAGNE 261 Billboards Abri's (serie van 11) GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E Advertenties Instore promotiemateriaal Euro?orist Direct Mail-actie consument

Media- en middelenstrategie

Veel mensen bereiken met de campagne. En laten zien dat AEGON groot is in pensioenen. Dat heeft zich vertaald naar een vernieuwende massamediale mediainzet. 14 verschillende TV commercials, waarvan er in een reclameblok steeds 2 zijn uitgezonden. 11 verschillende ABRI’s verspreid over 6000 vlakken in het land. 100 Billboards. 120 advertentieplaatsingen in de landelijke en regionale dagbladen. En online met banners op diverse internetsites. De campagne is ook doorvertaald naar instore promotiemateriaal bij de bloemenwinkels van Euroflorist, de leverancier van de pensioenboeketten.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen