Adviesweek

Adviesweek

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
FNV Bondgenoten
Bureau
BVH Groep
Jaar
2006
Paginanummer
104

Doelstelling

Toegenomen zelfredzaamheid en individualisme zorgen ervoor dat steeds minder mensen het nut van een vakbond inzien. Ook realiseren zij zich te weinig dat FNV Bondgenoten veel kennis en kunde heeft op het gebied van werk en inkomen, waarmee veel persoonlijk voordeel behaald kan worden. De campagne wil prikkelen om de vakbond eens ‘te proberen’, om op deze manier mee te bouwen aan een sterker imago en een neergaande trend in ledental te doorbreken.

Doelgroep

Werknemers, 20-45 jaar, opleiding VMBO/MBO+, in uiteenlopende branches.

Concept

Gedurende één week kan iedereen gratis advies inwinnen over allerlei aspecten van werk en inkomen. Tijdens de ‘Adviesweek’ zitten adviseurs van FNV Bondgenoten klaar om alle vragen te beantwoorden. Bestuurders, kaderleden en medewerkers van FNV Bondgenoten zijn extra actief als adviseur binnen verschillende bedrijven. Ook in creatieve uitingen wordt het adviseurschap heel nadrukkelijk opgevoerd. Daarbij wordt de kracht van ingesleten vooroordelen (klassieke vakbondstaal) gebruikt voor het verkrijgen van een snelle en hoge attentiewaarde. Na ieder contact wordt een proeflidmaatschap aangeboden, hetgeen wederom een kans biedt om mensen gedurende een langere periode te laten ervaren wat het persoonlijke nut van het lidmaatschap kan zijn.

Media- en middelenstrategie

Gezien de korte campagneperiode is gekozen voor mediumtypes waarmee snel een hoog bereik verkregen wordt. Vanwege de actiecomponent zijn responderende media met actualiteitswaarde ingezet: radio, print (dagbladen) en webvertising. Er is een actiewebsite met chatfunctie ingezet en capaciteit ingekocht bij een call center (0900-nummer). Dit om de eerste contacten op te vangen en mensen naar de juiste adviseurs te verwijzen. Om eigen medewerkers te ondersteunen zijn elektronische nieuwsbrieven, posters, kaarten, T-shirts, notitieblokjes en speciale actietassen gebruikt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken