Advies

Advies

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Selmore
Jaar
2012
Paginanummer
70

Doelstelling

De campagne moet de positie van ABN AMRO als adviesbank bevestigen en versterken. Door Nederland bewust te maken van het feit dat ABN AMRO - als bank anno nu - weet wat er speelt en leeft als het gaat om financiële vraagstukken.

Doelgroep

Mensen die iets willen in het leven. Focus ligt op veertigers, vijftigers en zestigers die meer vermogend zijn. In hun achterhoofd spelen complexe vragen en zorgen over hun eigen financiële situatie, dat van hun kinderen en/of dat van hun ouders.

Concept

Niets is meer vanzelfsprekend. Huis, inkomen, geld voor later. Vragen te over. Vragen waarvan je weet dat je ze moet stellen, maar wil je ook het antwoord weten? Deze vragen staan centraal in de campagne. Over onderwerpen waar we van dromen én van wakker liggen. Of het nu gaat over later, scheiden, je huis, onzekerheid over je baan of hulp bieden aan je kinderen. ABN AMRO durft die onderwerpen te benoemen. In een campagne waarin klanten hardop mijmeren. Altijd persoonlijk en realistisch, soms scherpzinnig en gedurfd. Antwoorden op de vragen van nu. Van de bank anno nu.

Media- en middelenstrategie

Wij kiezen voor verscheidenheid in de campagne. Niet alleen in onderwerpkeuze maar ook in verschijningsvorm. Omdat we mensen op verschillende manieren en op verschillende plekken willen raken. Met TV en tijdschriften komen we heel dichtbij. In buitenreclame, dagbladen en online willen we prikkelen met stellingen en doordenkers. Het platform vragenvannu.nl brengt letterlijk in kaart waar Nederland mee bezig is en van wakker ligt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken