ADR: Altijd dichtbij

ADR: Altijd dichtbij

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ADR NIEUWSMEDIA, ALTIJD DICHTBIJ
Bureau
N.v.t: concept bedacht door marketing DPG Media, C. v. Buuren/ D. Brouwers
Jaar
2019
Paginanummer
356

Doelstelling

Branding inzetten als aanjager voor de uiteindelijke salesdoelstelling: abonnementenverkoop. Sub-doelstelling: vergroten herkenbaarheid afzender.

Doelgroep

Iedereen die naast landelijk- en wereldnieuws, vooral geïnteresseerd is in regionieuws. Zowel digitaal, op papier of een combinatie en wilt het nieuws iedere minuut van de dag ter beschikking hebben.

Merkomschrijving

ADR vormt met 1 landelijke editie (AD), 7 regiotitels (PZC, BN DeStem, Brabants dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, Tubantia) en 7 regionale AD-edities het grootste nieuwsmerk van Nederland. ADR biedt een allround mediaplatform met kranten, magazines, sites, video-walls, kubusapp, digitale kranten, Topics etc. en is onderdeel van DPG Media.

Concept

"Altijd dichtbij" Op papier en digitaal. Bij het ontbijt, onderweg, op je werk en s'avonds op de bank. Daarnaast is het USP van de ADR nieuwsmerken het nieuws uit jouw directe omgeving. Nieuws van dichtbij. Onze redacteuren brengen iedere minuut van de dag dit nieuws en staan dus letterlijk dichtbij de lezers. Het idee was dan ook om bekende AD-columnisten in te zetten. In de TVC volgen we een dag uit het leven van een AD-lezeres. Zij beleeft het AD op allerlei momenten van de dag. Helaas verstoren nu juist de 4 columnisten Fidan Ekiz, Özcan Akyol, Sjoerd Mossou en Angela de Jong, telkens haar leesmoment (knipoog). Maar s'avonds heeft ze dan toch eindelijk tijd voor haar "krant". ADR heeft ervoor gekozen om ATL alleen het AD als afzender te benoemen. Daarvoor is gekozen omdat het AD in heel Nederland relevant en verkrijgbaar is met haar landelijk editie. In de regio is de afzender BTL geregionaliseerd naar de betreffende titel.

Media- en middelenstrategie

Twee weken opbouwen awareness middels display, regio- en landelijke RTV, video's en (digital)outdoor. Daarna zijn de conversie kanalen ingezet: e-mail, DM, huis-aan-huis flyers, SEA en Social. Uiteraard is er bij de inzet van al deze kanalen gebruik gemaakt van transmediale inzet van de creaties en gebruikt het AD haar beschikbare data om gericht te (re)targeten, o.a. geo- en radio-targeting en re-targeting websitebezoekers. Ook de TVC's voor regio-omroepen hebben als afzender de krantentitel uit betreffende regio.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken