AD maakt sterk

AD maakt sterk

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
AD NIEUWSMEDIA B.V.
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
412

Doelstelling

AD is ambitieus en wil vooruit. Groeien. Het grootste nieuwsmerk van Nederland worden. Laat zien waar het merk voor staat, benadruk de kracht van landelijk en lokaal nieuws en zorg ervoor dat de abonnementspromoties en speciale bijlagen daar naadloos op aansluiten.

Doelgroep

AD is de krant van doeners. Van gezinnen. Van harde werkers. Van mensen die niets moeten hebben van sensatiezucht en geschreeuw, maar ook niet van hoogdravend intellectueel gewauwel. De lezer wil op de hoogte blijven van wat er gebeurt in de wereld, in Nederland en in zijn/haar directe leefomgeving.

Concept

Deze campagne laat zien waar het merk voor staat en draait om wat het AD wil betekenen voor zijn lezers. Je weet dingen, begrijpt, doorziet. Maar ook mentaal word je gesterkt, doordat de krant je een goed gevoel geeft, zin in de dag geeft, je laat lachen en voorpret biedt. Wie het AD leest, staat sterker in het leven.

Media- en middelenstrategie

Om deze campagne sterk in de markt te zetten, is er een plan ontwikkeld waarbij de focus in het eerste gedeelte van de campagneperiode lag op het creëren van awareness, gevolgd door de bewijsvoering waarom AD sterk maakt. Met de inzet van een 40"en 20"tv-commercials hebben we laten zien waar het merk voor staat. En losse 10" spots zetten kracht bij met een zeer aantrekkelijk aanbod. Met het oog op extra awareness en het genereren van meer proefabonnementen is ervoor gekozen om naast tv, radio, print, online bannering, direct mail en een huis-aan-huis mailing in te zetten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken