Actuele OV-informatie in Google Maps

GOOGLE NEDERLAND / Achtung!

Bekijk deze campagne op pagina 115 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
GOOGLE NEDERLAND
Titel
Google Maps
Bureau
Achtung!
Account
Annabelle Klop, Johan de Meijer
Copy
Sharif Abdel Mawla, Pascal Rotteveel
Art
Michael Middelkoop
Strateeg
Michael Van den Brande
Opdrachtgever
Tim van de Rijdt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GOOGLE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung!
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

In 2015 werd Nederland het eerste land ter wereld met nationale dekking van realtime OV-informatie in Google Maps. Met een campagne gaven we bekendheid aan het feit dat deze functie gratis beschikbaar werd voor alle OV-reizigers.

Doelgroep

De 1 miljoen dagelijkse OV-reizigers.

Strategie/Concept

In de campagne combineerden we de voordelen van actuele OV-informatie in Google Maps met herkenbare situaties waarin dit het meest relevant was voor Nederlandse OV-reizigers. We gaven contextuele updates over hun reis (“Rijdt het OV nog op tijd met dit weer?” bij regen), maakten van onzekerheid een kans (“Nog tijd voor koffie?” op stations) en losten een typisch Nederlands dilemma op (“Rennen om je OV-chipkaart te laden?”).

Media- en middelenstrategie

Met targeted (digital) outdoor en mobile ads creërden we een hyper-relevante campagne, aangepast aan locatie, tijd en actuele situatie. We waren met onze boodschappen precies dáár aanwezig, waar reizigers met een informatiebehoefte zich bevonden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen