Actimel Herfststorm

Danone Nederland / Young & Rubicam Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 286 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Danone Nederland
Titel
Zuiveldranken
Bureau
Young & Rubicam Amsterdam
Account
Remco Vroom, Paul Kramer, Willemijn Laan
Copy
Marc Bennink
Art
Raymond van Schaik, David de Winter
Strateeg
Harold Zwarts
Opdrachtgever
Gaby van den Akker, Qing Ye
Film/Productiemaatschappij
Inn Amsterdam
Editor
Job Veldhuizen
Muziek
Earforce
RTV-producer
Chantal Gulpers
Fotografie
Morad Bouchakour
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Danone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Young & Rubicam Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Claim als weerstandautoriteit de herfst en met name het herfstweer. En koppel dit aan een afnemende weerstand. Waardoor de noodzaak van dagelijkse Actimel consumptie juist in de herfst extra relevant wordt.

Doelgroep

Vrouwen vanaf 30 die zich bewust zijn van het belang van een goede weerstand. En die een goede weerstand als randvoorwaarde zien voor hun actieve leven.

Strategie/Concept

70% van je weerstand wordt in je buik bepaald. Die claim geeft Actimel relevantie. Maar nog onvoldoende autoriteit op het gebied van weerstand. En dat stond verdere groei in de weg. Daarom kozen we voor nadrukkelijke en brede aanwezigheid in de periode waar weerstand traditioneel hoog op de agenda staat: de herfst. Mensen worden zich dan en masse bewust van de noodzaak hun weerstand op peil te houden. Kortom, de herfst is voor Actimel!

Media- en middelenstrategie

Een primeur voor Danone: een brede middeleninzet. Hoofdmedium bleef televisie. Met een commercial en het sponsoren van RTL Weer. TV werd ondersteund door print in supermarktmedia en een guerilla-event in de vorm van het landeThemafilm

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen