AcroKING

AcroKING

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KING PEPERMUNT
Bureau
Being There
Jaar
2013
Paginanummer
301

Doelstelling

Het imago van KING Pepermunt afstoffen en het merk weer onder de mensen brengen.

Doelgroep

Primair: 45+, de grote huidige gebruikersgroep die we niet willen afstoten. Secundair: 35-45 jaar, aangezien we het merk willen verjongen.

Concept

AcroKING: een wedstrijd waarbij we zochten naar de beste acroniemenschrijver van Nederland. Die kreeg namelijk de ultieme kans om het huidige, bijna een eeuw oude acroniem van KING, Kwaliteit In Niets Geëvenaard, te vervangen door een meer eigentijdse invulling. Het woord KING op alle verpakkingen werd tijdens de campagne vervangen door woorden als: F R I S, M I N T en K O E L. Op die manier konden mensen alvast oefenen, om zich vervolgens te storten in een 16 weken durende taalstrijd.

Media- en middelenstrategie

Aanpassen van de verpakking als belangrijk medium en een bijzonder partnership met Denksport (o.a. print) speelden de hoofdrol. Online, POS en PR waren ondersteunend.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken