Achter de schermen bij XS4ALL

XS4ALL Internet / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 368 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
XS4ALL Internet
Titel
Internet
Bureau
N=5
Account
Lidewij Baneke, Merel Hoogendorp (N=5), Frouke Vlietstra, Nigel Hassall (Ogilvy)
Copy
Romke Oortwijn (N=5), Minke Ouwehand, Jan Kruisheer (Ogilvy)
Art
Peter Hebbing (N=5), Yacco Vijn (KONG), Peter van Kuijk, Bas Derks (Ogilvy)
Strateeg
Marc Oosterhout, Dennis van Egmond (N=5), Hans Veldhorst (Ogilvy)
Opdrachtgever
Rozemarijn Nieste, Marianne Segeler, Marloes van Leersum, Marnix Vriend
Film/Productiemaatschappij
Caviar (regisseur: Morad Bouchakour, producer: Sander Heeroma)
Editor
Joppo
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Morad Bouchakour
In samenwerking met
Ogilvy
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van XS4ALL Internet
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Het marktaandeel vergroten door XS4ALL te positioneren als het premiumservicemerk dat klanten helpt meer uit internet te halen.

Doelgroep

Hoger opgeleide internetgebruikers die bereid zijn meer te betalen voor kwaliteit en service.

Strategie/Concept

Toegang tot internet wordt steeds meer een commodity die draait om prijs en downloadsnelheid. XS4ALL wil zich hiervan onderscheiden door een krachtige USP in stelling te brengen: de passie en kennis van de XS4ALL-medewerkers. Deze USP zorgt niet alleen voor de meest betrouwbare internetverbinding, maar vooral ook voor onderscheidende service waarmee klanten meer uit hun internetgebruik kunnen halen. Met een concept dat een blik achter de schermen van XS4ALL biedt, worden de serviceproposities door echte medewerkers gecommuniceerd.

Media- en middelenstrategie

Via het landelijke bereik van tv werd de InternetVraagbaak als eerste servicepropositie geïntroduceerd bij de doelgroep. Voor salesactivatie werden radio, banners en pre-rolls ingezet. Contextuele banners zorgden niet alleen voor bekendheid, maar brachten de service van de InternetVraagbaak ook meteen in praktijk door tips te geven over hoe men beter gebruik kan maken van de website waarop de banner te zien was. Via een mailing en een nieuwsbrief werd de nieuwe service bij bestaande klanten geïntroduceerd. En uiteraard werd het concept ook doorvertaald naar POS-materiaal. Free publicity werd gecreëerd via een TNS NIPO-onderzoek dat de relevantie van de InternetVraagbaak aantoonde: 1 op de 3 Nederlanders doet minder met internet dan ze zouden willen als gevolg van gebrek aan tijd en kennis. En last but not least, zorgde interne communicatie voor trots en enthousiasme onder de medewerkers. Ten eerste voor de campagne waarin zij zelf de hoofdrol spelen, maar natuurlijk ook voor de marketingstrategie die gebaseerd is op het feit dat de medewerkers de USP van XS4ALL zijn. Hun passie en kennis maken van XS4ALL het premiummerk waarmee klanten meer uit internet halen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen