ABRACADABRA

ABRACADABRA

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
ROC
Bureau
G2 Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
447

Doelstelling

Trek de aandacht en motiveer mensen om laaggeletterden in hun bedrijf of gemeente een cursus lezen & schrijven te laten volgen bij een ROC.

Doelgroep

Werknemers en werkgevers (bedrijfsleven en overheid) in de provincie Noord-Holland.

Concept

Nederland telt anderhalf miljoen werknemers die moeite hebben met lezen en schrijven. Deze mensen kunnen worden aangeduid als laaggeletterd. Laat de doelgroep ervaren hoe laaggeletterde collega’s en/of werknemers geschreven tekst waarnemen. En biedt vervolgens een handelingsperspectief.

Media- en middelenstrategie

Confronteer de doelgroep op onverwachte momenten met Abracadabra. Om zo duidelijk te maken dat lezen en schrijven voor veel Nederlanders verre van gewoon is . In samenwerking met dagbladen (editie: N-H) werd de voorpagina volledig opgemaakt in Abracadabra. Binnenin de krant volgde uitleg en was er de aanvraagkaart voor de uitnodiging voor het bijwonen van informatiebijeenkomsten. Tegelijkertijd werd dit concept ondersteund met Abracadabra op de radio en online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken