ABN AMRO Trade Globe

ABN AMRO BANK / TBWANEBOKO

Bekijk deze campagne op pagina 248 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
ABN AMRO BANK
Titel
ABN AMRO Trade Globe
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Gert Jan Timmer, Patritia Pahladsingh, Agency.com: Jiska Swarte, Marjoleine van Verseveld
Copy
Jeroen van de Sande, Arjen de Jong, Agency.com: Alain Dujardin, Peter van der Voort
Art
Jorn Kruijsen, Sung van den Berg, Agency.com: Jurriaan van Bokhoven, Wim Bertram
Strateeg
Moniek Tersmette, Eliane Cohen
Opdrachtgever
Roland van Maanen, Anja Scheltens, Aris Molenaar
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO BANK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De deskundigheid van ABN AMRO in beleggen weer toegankelijk en relevant maken voor ieder type belegger.

Doelgroep

Ieder type belegger: passief en actief, met een kleine en een grote portemonnee (minimaal EUR 50.000). Zowel klanten als niet klanten van ABN AMRO. Veelal zijn zij hoog opgeleide mensen van 35 tot 50 jaar.

Strategie/Concept

Met Trade Globe maakt ABN AMRO haar beleggingswereld overzichtelijk en inzichtelijk. Trade Globe ontsluit bestaande beleggingsproducten en -diensten en maakt deze tastbaar, transparant en toegankelijk voor iedere belegger. Hiermee onderscheidt ABN AMRO zich binnen de gesloten, ondoorzichtige beleggingswereld, waarin elke bank roept dat ze de beste zijn op het gebied van beleggen. Alsof beleggen opnieuw is uitgevonden.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd afgetrapt met een multimediale introductie van de nieuwe beleggingswereld van ABN AMRO op TV, print, radio, banners, en pos-materiaal die direct doorverwijzen naar de online beleggingswereld Trade Globe op www.abnamro.nltradeglobe. Daarbij is gezocht naar de juiste balans tussen het positioneren van ABN AMRO als ‘de beleggingsbank’ en het activeren van mensen om door middel van de Trade Scan de beleggingswereld van Trade Globe te bezoeken. De Trade Scan is middels activerende middelen gecommuniceerd: TV tag-on, dagblad IM’s, radiocommercials en banners. Hierna kwamen twee vervolgcampagnes. De ‘Met-Zelf-Door’-campagne geeft de mogelijkheden binnen Trade Globe aan voor ieder type belegger. De ‘Duurzaam Beleggen’-campagne, met daarbinnen de Eco Scan, richt zich op duurzame beleggingsmogelijkheden. Een continuering van de media/ middelenmix, zoals ingezet bij de introductiecampagne, diende om een groot bereik onder de doelgroep te realiseren. DM en banners werden ingezet om de Eco Scan te activeren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen