ABN AMRO leert kids met geld omgaan.

ABN AMRO leert kids met geld omgaan.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Van Wanten Etcetera en Red Urban
Jaar
2012
Paginanummer
154

Doelstelling

Zorg dat ouders een ABN AMRO Jongerenrekening openen en leer kids beter met geld omgaan. Ontwikkel een integrale aanpak met maximale relevantie per leeftijdsgroep.

Doelgroep

Ouders en hun kids. Alle leeftijdsgroepen tussen 6 en 14 jaar. Key insight: ouders willen liefst nog geen controle verliezen, kids willen zo snel mogelijk controle krijgen.

Concept

Geld is magisch. Met het Geldplatform online leren we kinderen spelenderwijs de waarde van geld kennen. We belonen ze als ze - voor zichzelf en hun ouders - bewijzen steeds beter met geld om te kunnen gaan. De jongste kids verdienen een Gelddiploma. Scholieren van de basisschool verdienen €20,- extra als ze op Koninginnedag goed verdiend hebben, mede dankzij de Koninginnedag Kassa! Voor de middelbare scholieren ontwikkelen we een unieke 3D experience: CONTROL€. Hier behandelen we de scholieren op een volwassen wijze en bewijzen zij zelf dat ze de controle over een eigen Wereldpas verdienen. Valerio Zeno, samen met RvB-lid Gerrit Zalm, Ben Woldring en een gast uit het Oostblok, laten zien hoe je slim met geld om kunt gaan.

Media- en middelenstrategie

Het platform wordt via een persmeeting gelanceerd in het Geldmuseum. Daarna spelen we per groep in op de belangrijkste geldmomenten in het leven van kids. De jongste nodigen we uit om het Gelddiploma te halen via het educatieve Geld-platform. Voor een wat oudere doelgroep wordt de Koninginnedag Kassa verspreid via de lokale ABN AMRO-kantoren. Awareness voor de kassa creëren we via PR, een outsert om de Metro, online advertising en via Hyves. Voor de jongeren die net naar de middelbare school gaan - het moment dat je zelf verantwoordelijk met geld om moet kunnen gaan - introduceren we Control€, een geheel in 3D ontwikkelde online activatie. Vooraf verspreiden we 3D-brillen via 3D schoolboards, 3D-direct mail en 3D-POS in bankkantoren. Ouders informeren we via een brief en nodigen we om uit een rekening te openen. Daarnaast hebben we een CRM-programma, waarmee we alle leeftijdsgroepen continu benaderen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken