ABN AMRO: ‘De Liefdesbank’

ABN AMRO / Boomerang Agency

Bekijk deze campagne op pagina 354 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Boomerang Agency
Account
Milo Duyff, Lior Tsuff
Art
Diederik Winter, Maurice van Berkel, Matthijs Vrooijink
Strateeg
Michiel Wolters
Opdrachtgever
Jeroen van de Ven, Michelle van Gennip, Jan de Geus, Agnies Lobbezoo
Film/Productiemaatschappij
Boomerang Motion (Yanna Panagopoulos)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boomerang Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Creëer een campagne waarmee ABN AMRO rondom Pride Amsterdam op een luchtige en leuke manier kan laten zien dat zij de LGBTQ+ community een warm hart toedragen.

Doelgroep

Maatschappijbreed

Strategie/Concept

De ABN AMRO Liefdesbank heeft een knik in het midden, waardoor de personen die er op zitten naar elkaar toe schuiven. Het bankje fungeert als 'conversation starter' die mensen dichter bij elkaar brengt. De Liefdesbank speelt een centrale rol in de Pride campagne, zowel online als offline. Zo vormde de Bank de backdrop voor een vijftal online interviews met ABN AMRO medewerkers over het belang van inclusiviteit en diversiteit op de werkvloer. Daarnaast is het Bankje buiten een aantal filialen geplaatst om voorbijgangers uit te dagen tot een gesprek.

Media- en middelenstrategie

Middels social video's communiceert ABN AMRO dat zij streeft naar een diverse en inclusieve organisatie en dat de LGBTQ+ community daar een belangrijk onderdeel van is.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen