ABN AMRO. De bank anno nu.

ABN AMRO. De bank anno nu.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Selmore
Jaar
2010
Paginanummer
156

Doelstelling

Hoe breng je een bank in zwaar weer in beweging zonder haar positie als deskundige, professionele bank te verlaten. Een operatie die het vertrouwen van klanten en medewerkers moet terugwinnen en moet leiden tot een nieuwe bank. Een nieuwe bank met ruim 300 jaar ervaring die met klantinzichten als vertrekpunt werkt aan concrete oplossingen voor vandaag.

Doelgroep

ABN AMRO is de bank 'voor mensen die iets willen in het leven'. Zowel in- als extern is dit de mentaliteit die ABN AMRO deelt met haar doelgroepen, zo blijkt telkens weer uit onderzoek. De campagne richt zich primair op bestaande klanten van ABN AMRO en Fortis die in het najaar van 2010 gemigreerd zijn naar ABN AMRO en haar medewerkers. Secundair richt de campagne zich op niet-klanten, stakeholders, pers/politiek en iedereen die geïnteresseerd is in ABN AMRO.

Concept

Met 'De bank anno nu' wil ABN AMRO laten zien dat zij het sentiment in de markt begrijpt. We koppelen de lange ervaring en deskundigheid aan de vernieuwingsambitie van nu. Het gaat om continuïteit èn verandering, maar ook om de toon van spreken: zelfbewust maar nooit arrogant. Naast een aftrap over verandering in de bancaire wereld laten we door middel van nieuwe, concrete en klantgerichte proposities zien waar de bank anno nu voor staat. Op een apart podium (abnamro.nl/nu) reageert de bank zelf proactief op alle discussies over het merk en de onderneming.

Media- en middelenstrategie

'De bank anno nu' is het guiding principle van de strategie en is na een intern strategie traject tot leven gekomen in o.a. een internal branding programma en een serie workshops waar het thema door medewerkers uit de gehele organisatie wordt vertaald naar consequenties voor hun eigen dagelijkse werk. Tenslotte werd de campagne breed gelanceerd via dagblad, TV, radio, internet en outdoor.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken